Influenszernek lenni egyre jobban megéri, hiszen a népszerű internetezők követőbázisa számos jól működő marketinges partnerség alapja. Ezt a lehetőséget igyekeznek kihasználni azok a hamis influenszerek, akik tisztességtelen úton próbálnak nyerészkedni ezzel a jelenséggel.

Ezen fiókok mögött sokszor nem is egy, hanem több ember áll, akik egyesült erővel próbálják átverni a partnereket kereső cégeket. Az ilyen fiókok első pillantásra nem különböznek az igazi influenszerekéitől: jó minőségű, trendi képeket osztanak meg, és magas követőszámmal is rendelkeznek.

A különbség csak annyi, hogy a követőik nagy része hamis, vagy bot – ezeket általában a csaló hozza létre csupán azért, hogy kövessék az elsődleges fiókját. A használt képekről pedig gyakran derül ki, hogy csupán stock fotók.

Érdemes tehát a következő árulkodó jelekre figyelni:

1. Alacsony követői aktivitás

A hamis fiókokkal és a vásárolt lájkokkal a követőszámot ugyan fel lehet turbózni, de általában ilyenkor az aktivitás alacsonyan marad, mivel a legtöbb így szerzett rajongó nem kommentel, vagy létesít bármilyen lényeges kapcsolatot az oldallal. Szerencsére vannak olyan online eszközök, mint például az Influencer Fee, amik segítenek kiszagolni a csalást.

2. A követői aktivitás alacsony minősége

Néhány csaló arra is ügyel, hogy a vásárolt és az automatizált követők kommenteljenek és aktivitást szimuláljanak, így érdemes közelebbről is megnézni, hogy mi folyik egyes posztok kommentszekcióiban. Ha a hozzászólások túl általánosak, nem kapcsolódnak a poszt tartalmához, vagy szimplán emojikból állnak, akkor valószínű, hogy nem igazi követőkről van szó.

3. Hirtelen ugrás a követőszámban

Érdemes arra is ránézni, hogy a múltban miként alakult egyes fiókok követőszáma. Az igazi influenszerek általában hosszabb idő alatt, fokozatosan építik fel a bázisukat, ám a csalóknak általában egyik pillanatról a másikra ugrik meg a követőszáma, miután lebonyolítanak egy-egy lájkvásárlós ügyletet, vagy szabadjára engedik a botjaikat.

Forrás: Sprout Social