Egy YouTube előzetes lehetőség, amellyel a nézőket a csatornádra való feliratkozásra ösztönözheted. A több feliratkozó pedig több megtekintést jelent, ez pedig több bevételt, már ha a YouTube marketing útján jársz – írja a Business2Community.

A pénzügyi jutalom mellett a több néző azt is jelenti, hogy több ember van tudatásban annak, milyen a márkád és mivel foglalkozol. Ma már a mozi filmek, TV műsorok és játékok előzeteseivel is találkozhatunk YouTube-on.

shoot-board-300x300

A közönségnek szokása, hogy előzeteseket keres az oldalon, mielőtt úgy dönt, hogy megnéz egy műsort vagy leül játszani valamivel. Lássunk most három remek előzetest!

1. Orange is the New Black – Netflix TV sorozat

Ez egy 2 perc 42 másodperces előzetes, amely bevezeti a történetet, bemutat néhány karaktert és felrántja a leplet néhány kulcsfontosságú forgatókönyv elemről, hogy megragadja a nézőt és végül megadja a sorozat ritmusát és hangvételét.

2. Családi üzelmek – Warner Bros. Picture mozifilm

Ez a nem túl régi mozi előzetes minden klasszikus elemmel rendelkezik. Bemutatja a sztorit, a szereplőket és érezteti a szórakoztató/komikus hangulatát a filmnek. 2 perc és 40 másodperc a hossza, ami jónak tűnik a YouTube előzeteseket néző közönség számára.

3. Grand Theft Auto V: Official Game Play Video – Rockstar Games játék

A játékok előzetesei általában hosszabbak a mozi előzeteseknél, mert több mindent is foglalnak össze. Ez a GTA előzetes arról is beszámol, mi volt a célja a producereknek a grafikával, a forgatókönyvvel, a játék funkcióival és azt is elmondják, min fejlesztettek a legutóbbi játék óta. Nyilvánvalóan tartalmaz felvételeket a valódi játékból és annak lehetőségeiből is. A GTA híres az életszerű realizmusáról és az előzetesei fontosak a hűséges rajongók számára, hiszen ezeken keresztül tudhatják meg, mit várhatnak a következő kiadástól, valamint bemutathatják velük a játékot azoknak is, akik még nem ismerik a GTA világát.

Mitől jó egy YouTube előzetes?

1. A karakterek

A jó előzetesek sikeresen bemutatják a főbb szereplőket és elhelyezik őket a történetben.

2. A történet – de csak módjával

A sztorinak jelen kell lennie az előzetesben, de csak finoman. Nincs annál rosszabb előzetes, amely lelövi a poént!

3. A fordulatok

Az előzetes lehetőség arra, hogy épp eleget mutass a közönségnek ahhoz, hogy meg akarják nézi az adott mozifilmet/műsort vagy játszanak valamivel. Ha kiemelsz a kontextusból néhány fordulatot, az jó módszer ahhoz, hogy benyomást kelts a közönségben anélkül, hogy túl sokat árulnál el.

4. A hangulat

Egy jó előzetes kulcsa a mozi/műsor/játék hangulatának visszaadása. Ebben a zene és a narráció játszik nagy szerepet. Előbbi előreviszi az előzetest és megadja a ritmust, utóbbi pedig összefoglalja a produkció fő elemeit, szintén érzékeltetve a közönséggel az egész hangulatát.

5. A hosszúság

Egy sikeres előzetesnek elég hosszúnak kell lennie ahhoz, hogy feltárja az érdekes karaktereket és történéseket (és, hogy emiatt a közönség még többet akarjon látni), de nem annyira hosszúnak, hogy a nézők úgy érezzék, máris tudják, mi fog történni.

Mint bármilyen videó készítésekor, az előzeteseknél is hasznos lehet a közönségtesztelés a publikálás előtt, hogy a lehető legjobb mű szülessen meg. Az előzetesek vágásához speciális érzék és készségek szükségesek, ezért keresd a jó példákat, tanulj mások sikeréből és hibáiból egyaránt!