Európában és Amerikában is a felnőttek 90 százaléka naponta mobilozik, vagy internetezik elalvás előtt – ez a szokás elképesztően káros, mivel szakértők szerint a kevesebb alváson kívül alvaszavarokat, illetve napközbeni teljesítményi problémákat is okoz.

Fotó: Pexels

Habár csupán a képernyő előtt töltött idő csökkentése is jelentős segítség lehet a mobilozók egészségi állapotának, illetve az éjszakai módban, kevesebb kék fénnyel operáló alkalmazások is segíthetik a helyzetet, mint kiderült, különösen fontos az is, hogy milyen tartalmakat fogyasztunk elalvás előtt.

A tartalom és az interakció kérdése inkább érinti a még fejlődésben lévő tinédzsereket, akik az idősebbeknél többet használják a közösségi hálókat. Míg semleges, más weblapokon lévő tartalmakról van szó, a káros hatás lehetséges, hogy teljesen technológiai eredetű, azonban a Facebookon és az Instagramon komolyabbá válik a gond.

Két tudós szerint ha simán cikkeket olvasunk, vagy hozzánk nem kapcsolódó tartalmakat fogyasztunk, az nem annyira káros az agyunkra, mintha a közösségi hálókon csüngenénk elalvás előtt. Szerintük ez a fő eleme az így okozott stressznek, álmatlanságnak és idegességnek, főleg a fiatalok körében.

A tudósok a következő tippeket ajánlják elalvás előtti netezésre:

1. A közösségi média használata az emberi kapcsolatokról, és ne a magamutogatásról szóljon.

2. Fél órával lefekvés előtt hagyd el a képernyőt, és fókuszálj valami másra.

3. Ha úgy érzed, hogy bármilyen tevékenységnek az a következménye, hogy kevésbé leszel álmos, beszélj valakivel a való életben, és próbáld megváltoztatni az esti ritmusodat.

Forrás: Independent