Hogyan vadászd le a céges ügyfeleidet Facebookon?

3 évvel ezelőtt by in Keresőmarketing Címke:, , , , , , , , , ,

Ha B2B vállalkozásod van, biztos forgatják páran a szemeiket, amikor azt mondod, hogy a Facebook egy hatékony csatorna az ügyfélszerzéshez – írja a Business2Community.

A kulcsszavak ereje

Ha a céged például „back office” szolgáltatásokat értékesít fogorvosoknak, hogyan céloznád meg őket? Úgy kell gondolkodnod, mint egy fogorvos – mit szeretek? Hova jártam iskolába? Milyen szervezetek tagja vagyok? Milyen magazinokat és blogokat olvasok? Milyen típusú termékeket akarok venni?

Ebben segíthet a Google, amely megmutatja, mi az, amit a fogorvosok csinálhatnak a weben. Aztán pedig egyszerűen targetálhatod ezeket az embereket Facebookon a hivatásuk és annak jellemzői szerint (pl. mit csinálnak, mit olvasnak, kik ők, hova tartoznak, stb.).

target

Hogyan lehet azonban pontosan beazonosítani ezeket a jellemzőket?

1. Konferenciák és kereskedelmi egyesületek

Keress rá lehetséges konferenciákra, amelyeken részt vehet a célközönséged és kereskedelmi egyesületekre, amelyeknek tagjai!

2. A szakma blogjai és magazinjai

Mindenre van egy blog, különösen az üzleti kategóriában. Minden iparágnak van olyan népszerű blogja vagy magazinja, amit annak tagjai követnek.

Kit követnek?

Gyakran vannak véleményvezérek adott üzletágakban, amelyek meghatározzák a csoportok hangját. Valószínűleg így van a Tiédben is.

A Google keresőben bevetheted az „XY vagyok” vagy „Szeretem a…” kifejezéseket is, mert bár nevetségesen hangzik, de vannak, akik Facebookon létrehoztak olyan oldalakat, mint „Fogorvos vagyok” vagy „Szeretem a fogászatot”.

Úgy találod meg ezeket, hogy a Facebook hirdetéskezelő oldalán begépeled azt, hogy például „fogorvos” és a közösségi oldal automatikus kiegészítéssel javaslatokat ad arra, milyen opciókkal rendelkezel.

Segítség a targetáláshoz: Google Keyword Planner

Gondolod, hogy az ideális vásárlód megtalálható LinkedIn-en? Átnézheted a profilját sorról sorra, megnézheted, mely csoportok tagja, kiket követ, stb.

Ennek egy lustább verziója, ha fogod az illető profiljának URL címét és beilleszted a Google Keyword Planner landing oldal URL mezőjébe, ami pedig kiadja a jelszavakat, amiket használhatsz a Facebookon történő targetáláshoz.

Ugyanezt megteheted csoportokkal, amelyekhez az egyes személyek tartoznak. Így még több kulcskifejezést kapsz, mert a csoport bölcsessége további célzási lehetőségeket ad.

Facebook Comments

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező