Még a korábbiaknál is nagyobb figyelemmel követhetik nyomon a jövőben a vállalatok az alkalmazottak online magatartását, véli egyre több cégvezető és a HR munkatárs. Kiváltképpen igaz ez a közösségi média esetében, ahol a munkatársak nyilvános bejegyzései és hozzászólásai magát a cégről kialakult képet is befolyásolhatják.

Az indiai Kotak Mahindra Bank például éppen nemrégiben bocsátotta el az egyik munkavállalóját azért, mert egy nyolcéves kislány megerőszakolásával és meggyilkolásával kapcsolatban tett közzé gúnyos posztot, melyet dühös kommentek követtek. A férfit végül hivatalosan rossz teljesítménye miatt bocsátották el.

“A közösségi média aktivitások újradefiniálása helyes folyamat a vezetőség részéről” – véli Ramesh Tainwala, a Samsonite International vezérigazgatója.

Különösen oda kell figyelni az alkalmazottaknak arra, hogy személyes véleményük ne legyen ellentétes a vállalat elképzelésével, törekvésével vagy társadalmi értékrendjével, továbbá nehogy gyűlöletkeltő vagy érzéketlen legyen.

Egyre több HR szakember képviseli azt az álláspontot, hogy a vállalatok magatartási kódexébe is bele kell fogalmazni a témával kapcsolatos útmutatást és azt a közösségi média kihívásaihoz mérten folyamatosan aktualizálni is kell majd a jövőben.

Forrás: The Economic Times