2017-ben óriási növekedést produkált világszerte az influencer-marketing, 2018-ban pedig még ennél is több márka használhatja majd a véleményvezéreket a kampányok során. Ennek legfőbb oka az, hogy egy jól megtervezett influencer kampány akár 11-szeresére (!) is növelheti a digitális marketing tevékenység megtérülését, a hagyományos kampányokkal szemben.

Ebben a bejegyzésben öt hatékony eszközre szeretnénk felhívni a figyelmet, ami segítséget nyújthat az influencer kampány során.

Az influencer kampányok 5 leghatékonyabb eszköze

Upfluence: Az alkalmazás azoknak kínál komplex megoldást, akik olyan eszközt keresnek, amely egy felületen képes kezelni a kampánytevékenység összes tényezőjét, a véleményvezérek megtalálásától kezdve egészen az ellenőrzésig és a kezelésig. A influencerek keresésnél számos szűrőt és beállítást is alkalmazhatunk annak érdekében, hogy biztosan a számunkra leginkább megfelelő partnert találjuk meg.

Buzzsumo: Leginkább a tartalmak kutatásáról ismert eszköz, de a véleményvezérek felfedezésére is kiválóan felhasználható, ahol életrajz és referenciatartalmak szerint is lehetőségünk van rátalálni a kampányunkhoz passzoló “arcra”. További előnye, hogy regionális szűrést is lehetővé tesz, ami nagy mértékben megkönnyítheti a micro-influencerek iránt érdeklődő cégek munkáját.

Buzzstream: Kifejezetten az influencer-marketinggel kapcsolatos platform, ahol tájékozódhatunk és kutathatunk is a potenciális véleményvezérek után. Ehhez kulcsszavakat és szűrőket is felhasználhatunk, amelyek dátum, nyelv, ország és a tartalom típusa szerinti szelekcióra is képesek. A Buzzstream listázási lehetőséget is kínál a felhasználók számára, ahol az általunk legfontosabbnak tartott szempontok szerint rendezhetjük sorba a kampányunk számára releváns személyeket.

GroupHigh: Ez egy 15 millió bloggerből álló hatalmas  közösség. Keresésre, kapcsolattartásra is alkalmas, ráadásul az Excel fájlok létrehozását és kezelését is támogatja. Gyakorlatilag az összes olyan funkcióval rendelkezik, amivel a korábbi három eszköz. Hátránya viszont túlzott méretéből fakad, amely kissé lassabbá teszi rajta a keresést.

FameBit: Kakukktojásnak számít a listán a FameBit, ami fordított logika szerint működik. Az alkalmazásban ugyanis létre kell hozni egy kampányt, ahol be kell mutatni a célokat, az irányokat, a szponzorációval kapcsolatos elképzeléseinket és a projekt költségvetését. Az igények alapján később maguk a tartalomkészítők jelentkeznek, akik szívesen részt vennének a megvalósításban.

Érdekel az influencerek világa? Akkor figyelmedbe ajánljuk az alábbi cikkeket is:

Forrás: Social Media Today