A Fractl és a BuzzSumo összegyűjtötte a 2016 január és május között megosztott egymillió legtöbbet megosztott posztot, megvizsgálva hol jelentek meg, ki posztolta őket és milyen volt a hangulatuk. Persze kiderült az is, hogy milyen szerep jut a legnagyobb social-media platformoknak, ha megosztásokról van szó. Az egymillió poszt mellesleg több mint 3 milliárd megosztással bírt.

A nyertes nem túl meglepő módon a Facebook lett – a különböző médiumok és tartalomgyártók a social media-óriás platformját használják a legszívesebben, a megosztások 90,2 százaléka ide köthető. A 2014 első féléves adataihoz képest ez egyértelmű növekedést mutat: akkor a megosztások 81,9 százaléka eredt a Facebookról. A Facebookon kívül a másik nagy nyertes a LinkedIn volt, melyen 13,6 százalékkal nőtt a megosztások aránya, bár így is csupán azok 2,5 százaléka származik innen.

Fractl-BuzzSumo - Felmérés - Bejegyzések megosztása

A Twitter viszont az elmúlt két évben csúnya visszaesést tudhat maga mögött: összesen 29 százalékot. Jelenleg a vizsgált megosztások csupán 6,1 százaléka származik a Twitterről. A Pinterest 0,9 százalékos aránnyal van jelen, mely 70 százalékos csökkenést jelent a 2014 első félévéhez képest. A felmérésben a  közösségi média platformok nagy vesztese a Google+. A megosztások közül közül csak 0,3% származik innen, a számok 2014 első félévéhez képest pedig 93 százalékos csökkenést jelent. Áucs!

Fractl-BuzzSumo - Felmérés - Bejegyzések megosztása - Százalékos változások

A felmérésből kiderült, hogy alapvetően a megosztások átlagos száma is csökkent posztonként: míg 2014 első félévben a vizsgált posztokat általában 60 ezerszer osztották meg, ez a szám 2016 első félévére 15 ezerre csökkent.

Ha megnézzük a legtöbb megosztással rendelkező médiumokat, abszolút a goal.com vezet megközelítőleg 250 millió megosztással, melyek alig nagyjából egy százaléka származik Twitterről. A második helyen álló bbc.co.uk és a bbc.com-on már jelentősebb arányban van jelen a Twitter, míg a harmadik helyen álló, körülbelül 190 millió megosztással büszkélkedő Buzzfeed legnépszerűbb posztjainak megközelítőleg 10 százaléka a Pinteresten jelent meg – a platform ennél a médiumnál játszott egyedül kiemelkedő szerepet. A Twitter ennél sikeresebbnek mondható: jelentős szerepet játszott a CNN, a The New York Times, a The Guardian és a Mashable megosztásaiban.

Fractl-BuzzSumo - Felmérés - Bejegyzések megosztása - Médiumok és tartalomgyártók

A Facebookon a legtöbb share-rel a Goal.com rendelkezik – összesen 250 millióval, mely után a BBC, a Buzzfeed, a Yahoo és a Huffington Post következik – utóbbi nagyjából 120 millió megosztást gyűjtött össze fél év alatt.

Fractl-BuzzSumo - Felmérés - Bejegyzések megosztása - Top Facebook-megosztások

Az 1000 legsikeresebb bejegyzés 69,3 százaléka volt pozitív hangvételű és 23 százaléka negatív.

Fractl-BuzzSumo - Felmérés - Bejegyzések megosztása - Cikkek hangulata

Vagyis úgy néz ki a közösségi médiában jobban kedvelik a pozitív bejegyzéseket. Leginkább a Pinteresten, ahol nem is volt negatív a vizsgált a 100 legsikeresebb bejegyzés között, melyek 97,8 százaléka volt pozitív. A Twitteren kicsit már más az arány, itt a vizsgált bejegyzések 13 százaléka volt a negatív és ugyanennyi semleges, ami azt jelenti, hogy a jelentős többség, pontosan 74 százalék így is pozitív volt. A Facebookon láthatjuk a legtöbb semleges bejegyzést a vizsgáltak közül – 21,9 százalékot. A pozitív posztok százaléka 68,9 százaléka (itt a legkevesebb) a negatívoké pedig 7,8 százalék.

Fractl-BuzzSumo - Felmérés - Bejegyzések megosztása - Cikkek hangulata platformonként

Forrás és szemléletes infografikák: Social Media Today