A tavaly novemberben bevezetett Click-to-Messenger hirdetések hamarosan elérhetővé válnak Instagramon is.

Vagyis a cégek mostantól létrehozhatnak az Instagramon olyan hirdetéseket, melyek a cég Messenger-botjához vagy egyszerűen Messenger-profiljához tereli a felhasználókat.

A funkcióval hónapokon belül minden üzleti oldal élhet.

De hogy is működik ez a hirdetési fajta?

Az Instagramon megjelenő hirdetésre kattintva a felhasználó átirányítódik a hirdető Messenger-botjához vagy oldalára, ahol az üzleti oldallal folytathat beszélgetést. Itt a felhasználó újra találkozhat a hirdetés képével és szövegével.

Ezzel a Messenger újabb interkaciókat hozhat létre a felhasználók és az üzleti oldalak között.

Nagy számok

A Facebook chatprogramjának jelenleg több 1,2 milliárd aktív havi felhasználója van és több mint 20 millió üzleti oldal használja kommunikációra havonta.

Jelenleg havonta több mint 100 ezer aktív bot működik, az üzleti oldalak és felhasználók között több mint 2 milliárd üzenet cserél helyet.

Nem csoda, hogy a Facebook összeköti a két, tulajdonában lévő platformot. A Facebook Messenger aktív felhasználónak száma mint írtuk, egymilliárd felett jár, de az Instagram is nem rég ünnepelte a havi 700 millió aktív felhasználót:

Elérte a havi 700 millió felhasználót az Instagram

Közben mellesleg maga az Instagram is fejleszti chatplatformját, az Instagram Directet:

Megérkeztek a linkek Instagram Directre

A Messenger ezen felül a Messenger Lite-tal tud még a jövőben várhatóan még nagyobb felhasználószámra szert tenni:

Itt a Messenger Lite a gyenge net ellen!

A Facebook Messenger 2017-es terveiről itt írtunk:

Erről fog szólni 2017 a Messenger számára

A Messenger egymilliárd felhasználós mérföldkövéről itt írtunk:

Óriási mérföldet ünnepel a Messenger

Forrás: Adweek