A jövő közösségi médiája fizetni szeretne a személyes adataidért

2 hónappal ezelőtt by in Social Media Címke:, , , , ,

Egyre több elképzelés születik arról, ki miként látja a közösségi média jövőjét. Korábban már mi is beszámoltunk a nyílt forráskódú platformok előnyeiről vagy éppen a blockchain technológia lehetséges térnyeréséről a közösségi médiában.

Van azonban egy olyan új tényező, ami felmerült a felhasználók részéről: ez pedig a peer to peer (P2P) paradigma.

Mit jelent a P2P a közösségi média esetében?

A hagyományos közösségi platformok esetében a felhasználók a személyes adataikkal fizetnek a közösségi média használatért, amiket a szolgáltatók – szigorú feltételek mellett – felhasználhatnak reklámcélra.  A felhasználói élményen túl azonban semmilyen többletjavadalmazást nem kapnak a felhasználók. Nem így a P2P konstrukció esetében, ahol a felhasználók is bekapcsolódhatnak a javadalmazási folyamatba, ahol az általuk közvetített tartalom által termelt reklámértékből is részesülhetnek.

Jó példa erre a Minds peer-to-peer rendszere, ahol ha eléred, hogy kedveljék a kedvenc zenekarod tartalmát, akkor azzal pontokat gyűjthetsz. A Minds viszont most elkezdett azon is dolgozni, hogy úgy alakítsa át ezt a rendszert, hogy az valódi pénzkeresésre is alkalmas legyen a jövőben, ez pedig nagyon vonzóvá teheti majd a platformot a felhasználók számára.

A kezdeményezés egyelőre gyerekcipőben jár, azonban ha sikeres lesz, akkor fenekestül felforgathatja a közösségi médiát.

Forrás: Futurism

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező