Kampánnyal erősítik a Facebook Live-ot

4 hónappal ezelőtt by in Facebook, Social Media Címke:, , ,

A Facebook egyik legnagyobb jövőbeli befektetése, a Facebook Live valóban a social media-óriás egyik legérdekesebb funkciója – marketing szempontból is – ám sok ember máig nem használja, vagy nem tudja használni. Ha pedig valami nem terjed szájról szájra, akkor reklámozni kell. És pont ez fog történni a Facebook Live-val is, rögtön két kampányban, az USA-ban és az Egyesült Királyságban.

facebook-facebook-live-kampany-01

A két kampányokban felhasznált reklámokban – melyeket a The Factory készített, a Facebook saját kreatív team-je – valós felhasználók tartalmait láthatjuk.

Az első kampány a mai nappal indult el és lényege annyi, hogy az emberek figyelmét felhívják arra, hogy a Facebook Live létezik. A rövid, 15 másodperces videókon egy-egy felhasználó videóját láthatjuk majd, azt üzenve, milyen jó móka is ez az egész. A reklámok Facebookon és a tévé csatornákon lesznek láthatók, illetve hirdetőtáblákon.

A reklámokat itt lehet megnézni, de készüljünk fel arra, hogy abszolút nem fog megjönni tőlük a kedvünk arra, hogy saját Live-videókat készítsünk, vagy bárkiét megnézzük.

A kampány második része november 7-én indul el, lényege pedig az lesz, hogy ne csak azt mutassa meg, hogy milyen jó (?) a Facebook Live, hanem hogy hogyan is kell használnunk azt. Vagyis ezek a videók és kreatívok inkább oktató jellegűek lesznek, persze a fun factor (?) megmarad (??) bennük. Még a Times Square-en is kihelyeznek egy hirdetőbálát, ami egyfajta útmutató lesz a Facebook Live használatához. Ezek a reklámok már némileg elviselhetőbbek, a plakátok pedig kimondottan szépek.

facebook-facebook-live-kampany-02

Bár a kampány nem a legjobb, a Facebook Live funkciója mindenképpen érdekes, kihasználandó funkció – nézzük csak meg Magyarországon az IKEA 2016-os catalogue launch-át vagy karácsonyi bemutatóját illetve a Media Markt példáját. Az üzleti potenciált a Facebook érzi – nemrég tette időzíthetővé a Live-tartalmakat.

A Facebook minden jel szerint fontosnak érzi az élő közvetítéseket a jövőben – jelenleg éppen a tulajdonában lévő Instagramot akarja a funkcióval felturbózni.

Forrás: Adweek

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező