Kamu híroldalakat zárt ki az AdSense-ből a Google

3 hónappal ezelőtt by in Reklám és marketing Címke:, , , , , , , ,

A Google több mint 200 kiadót törölt az AdSense rendszeréből a tavalyi utolsó negyedévben, amiért azok hamis híreket publikáltak.

Az AdSense hálózat biztosít szöveges és képes reklámokat weboldalakra, amivel a weboldal tulajdonosok pénzt kereshetnek. Azzal, hogy a Google kitiltott több fake news oldalt, jelentősen korlátozta azok bevételszerzési lehetőségeit.

A Google folyamatosan szűri a hirdetők számára azon oldalakat, amelyek hamis, vagy félrevezető tartalommal bírnak, azonban az utóbbi időben kaptak egyre nagyobb hangsúlyt a kamu hírekkel operáló weboldalak. A választást követően például a Google-ben rendkívül sok olyan hamis híroldal tartalma jelent meg, amely szerint Donald Trump több szavazatot kapott, mint ellenfele (valójában Hillary Clinton 2,8 millióval szerzett több voksot).

A kitiltott oldalak között számos olyan található, amely domain címe közismert, nagyobb oldalakhoz hasonlít, azonban gyakran a .co TLD-t használják a .com helyett, hogy ezzel is jobban tudjanak azonosulni az eredeti címmel. Sajnos a Google nem adott ki listát a bannolt oldalakról, ezáltal nem derül ki a világ számára, hogy mely weboldalak lehettek pontosan ezek.

A hamis tartalmak térnyerése a legnagyobb visszhangot keltő probléma 2016 ősze óta, azonban nem csak a weboldalak tartalmában, hanem a reklámokban is. A Google jelentése szerint a tavalyi évben 1,7 milliárd hirdetést kapcsoltak le a szabályok megsértése miatt, ami óriási növekedést jelent ha összehasonlítjuk a 2015-ös év eredményeivel, hiszen ekkor még csak 780 millió hirdetés nem felelt meg a követelményeknek.

Azon hirdetések is megszaporodtak, amelyek a megtekintők számára elsőnek egy hírnek tűnnek, azonban kattintás után egy terméket próbálnak eladni, például “fogyást segítő készítményt”. Ilyen tevékenységek miatt több mint 1300 felhasználói fiókot függesztettek fel a tavalyi év során.

Kétségtelen, hogy a hamis hírek óriási veszélyt jelentenek, bizonyos mérések azt mutatták ki, hogy ezek akár több embert érhetnek el, mint a valódi hírek. Ez felhasználó propaganda célokra is, ezért több nagy szervezet is kiáll az ezek elleni harcban. A Google mellett a Facebook is a melegágya a hamis híreknek, bár Zuckerberg szerint 1%-ot sem éri el az összes tartalom között. Ennek ellenére természetesen már a közösségi oldalakon is folyamatban van a szűrése ezeknek.

Forrás: ReCode

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező