Így leplezheted le a kamu influencereket!

1 héttel ezelőtt by in Influencer Címke:, ,

Megállíthatatlanul tör előre az influencer marketing, amely egyre nagyobb szeletet hasít ki a reklámtortából. Korábbi bejegyzésünkben már megcáfoltuk a 7 legismertebb influencer mítoszt, ami legtöbbször okoz félreértést a hirdetőknél. Mai bejegyzésünkben pedig azt mutatjuk be, hogyan ismerheted fel a kamu influencerek fiókjait, akik vásárolt vagy egyéb tiltott módon generált álközönséggel próbálják meg becsapni a hirdetőket.

  1. Követők növekedése: Normális esetben a követők számának folyamatosan vagy exponenciálisan kell növekednie. Ha azt tapasztalod, hogy a múltban egyszer, netán több alkalommal hirtelen nőtt a rajongók száma, akkor ott nagy valószínűséggel turpisság van a háttérben. (ezt még egy nagyobb kampány sem indokolhatja, hiszen azok sem egy vagy két napig tartanak, hanem hetekig vagy hónapokig)
  2. Követők neve: Érdemes megvizsgálni a követők és még inkább a hozzászólók nevét: ha sok furcsa vagy értelmetlen nevet, esetleg betű vagy számkombinációkat találsz, akkor valószínűleg robotok által generált követőkről van szó.
  3. Túl sok emoji a hozzászólásokban: Az emoji az egyik legjobb módja annak, hogy vizuálisan fejezzék ki a rajongók az érzelmeiket, amivel gyakran és szívesen is élnek a felhasználók. Ha viszont a hozzászólások többsége kizárólag emoji, akkor annak szintén gyanúsnak kell lennie.
  4. Életszerűtlen kommunikáció: Azt is érdemes ellenőrizned, hogy a követők és az influencer között valódi és életszerű párbeszéd zajlik-e. Elhangzik-e igazi kérdés és arra érdemleges válasz vagy csak homályos rövidítésekből álló összefüggéstelen kommunikáció jellemzi a fiókot.
  5. Csak egy oldalon létezik az influencer: Az influencerek általában több csatornán is aktívak. Ha ennek ellenkezőjével találkozol, akkor az több mint gyanús.
  6. Nincs leinformálható támogatója: Érdemes ellenőrizned azt is,  kikkel dolgozott korábban már együtt az influencer és mennyire tartotta be a szponzorált hirdetésekkel kapcsolatos irányelveket. Sőt, itt azt is leszűrheted mennyire volt interaktív a korábbi kampánya.

Forrás: TNW

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező