Két fontos fejlesztés a YouTube-on

1 hónappal ezelőtt by in Google Címke:, , , , , , , , , , , , , , , , ,

A YouTube számos fontos fejlesztést jelentett be a VidConon.

Az előadás elején a YouTube CEO-jam, Susan Wojcicki elmondta, hogy a YouTube a második legtöbb felhasználóval rendelkező platform (1,5 milliárd havi aktív felhasználója van) és máig a videómegosztás elsődleges célpontja. Igaz, a Facebook ebben egyre nagyobb konkurenciát jelent.
Míg a Snapchaten 10 milliárd, Facebookon 8 milliárd, a YouTube-on naponta 4,95 milliárd videót néznek meg.

De nézzük az újdonságokat.

VR180

Az új VR formátum lényegében egy 180 fokos  3D videó. A formátum sokban megkönnyíti a kreátorok munkáját, hiszen elég csak azt a rögzíteniük a tartalomhoz, ami előttük van. A videók ezen felül ugyanolyan hatásosak lehetnek egy VR headsettel mint egyszerűen egy telefon képernyőjén.

Bár a VR-élmény erősen limitálódik, ám sokszor a VR-felhasználók nem is élvezik ki a teljes 360 fokos látókört. Hiszen ki fordulna meg teljesen egy kanapéban ülve?

Ezen felül a 180 fokos VR-videók mérete is jóval kisebb lesz, mely ugyancsak hasznos lehet a felhasználók és kreátorok számára egyaránt, hiszen a videók gyorsabban tölthetők fel és gyorsabban is érhetők el.

Vertikális videók

Bár sok kreátor továbbra sem szereti a vertikális tartalmakat, a jelek szerint a felhasználók akkor is inkább ezt támogatják.

A vertikális videók népszerűségét a Snapchat indította el, majd következett felhasználásában az Instagram Stories, amit végül a Facebook is követett.

Sőt, a Spotify is:

Vertikális videoklip-premier a Spotify-on

Az pedig már 2014 decemberében kiderült a MOVR Mobile Overview Reportból, hogy a felhasználók 94%-a nem forgatja el telefonját videók megtkeintése közben.

A YouTube-on valahogy így néznek ki a vertikális videók:

 

A YouTube ezen felül bejelentette, hogy még több, az USA-ban található régióban fogják elérhetővé tenni a YouTube TV-t és még több tartalmat fognak gyártani a YouTube Redre is.

Forrás: Social Media Today

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező