Lájkvásárlást vizsgál a Gazdasági Versenyhivatal

A Fészbuker.hu tavaly egy sajtóközleményben hívta fel a figyelmet arra, hogy Mága Zoltán hivatalos Facebook-oldala mindössze két hónap alatt küzdötte fel magát a legnépszerűbb magyar facebookos oldalak közé: az egymilliónál is több rajongót számláló oldal életében akadt olyan időszak, mikor naponta tízezer like-ot gyűjtött be.

A meglehetősen látványos növekedés már önmagában is gyanús, ráadásul az új kedvelések közül közül 260 ezer bangladesi, 180 ezer indiai, 120 ezer pedig pakisztáni felhasználóktól érkezett – közismert, hogy ezekben az országokban nagyüzemben működnek a kamuprofil-szolgáltatást pénzért kínáló lájkgyárak.

De megéri-e vásárolni követőket? A Be Social szakembere, Kovács Ádám szerint a válasz egyértelműen nem:

“Semmiképpen sem tekintenénk a követő vásárlásra úgy, mint egy járható, jó megoldás. Mára nem a követők mennyisége az igazi mérőszám, ennél fontosabb az elérés és az interakció, azonban ezt a megvásárolt fake felhasználóktól nem fogjuk megkapni. Amikor influencer együttműködések kialakításán dolgozunk, partnereink számára fontos az elérhető célközönség összetétele, egy hazai kampánynál mit sem számítanak a távol-keleti felhasználók. A Facebook és az Instagram is visszatérően tart nagytakarítást, amikor törlik a hamis profilokat, így könnyen előfordulhat az, hogy megvásárolja valaki a követőket, pár héttel később pedig azok nyom nélkül eltűnnek, így kidobott pénz marad csak hátra, eredmény nem.”

Mindezek ismeretében a 444.hu portál rákérdezett a Gazdasági Versenyhivatalnál, hogy folyik-e vizsgálat az ügyben, amire a GVH azt a hivatalos választ adta, hogy igen, ugyanakkor hangsúlyozták, hogy ez még nem jelenti azt, hogy meg is történt a jogsértés – ez csak a nagyjából öt hónapos eljárás végén derül ki.

Forrás: 444.hu

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező