Leépíti a Facebook az Atlast, jöhetnek a külsős cégek statisztikái

4 hónappal ezelőtt by in Facebook, Reklám és marketing Címke:, , , , , , ,

A Facebook a legújabb hírek szerint szép lassan de biztosan lemond a tulajdonában lévő, adatmérésselfoglalkozó Atlasról és helyette inkább arra koncentrál, hogy bővebb statisztikákat tudjon szolgáltatni a hirdetőknek – akár más cégek által.

atlas

A kék óriás azután tette publikussá közleményét az Atlas leépítéséről, miután bejelentette, hogy hamarosan nemzetközi és külsős cégek mérési adatait is láthatóvá teszi a felhasználók számára.

Erik Johnson, az Atlas vezetőjének elmondása szerint a következő hónapokban az Atlas felhasználóit fogják segíteni abban, hogy fokozatosan elhagyják a platform használatát. Johnson levele szerint a hirdetőknek leginkább arra van igénye, hogy lássák, milyen hirdetések érik el azt, hogy a felhasználók ne csak a cég hirdetésével találkozzanak, de meg is vásárolják a reklámozott terméket. Az utóbbi időben a hirdetők egyre több adatot igényelnek és több fajta, színesebb, illetve mélyebb meglátást.

A Facebook a Atlast 2013-ban vásárolta meg a Microsofttól, azóta a kék óriás által nyújtot tmarketingszolgáltatások egyik legfőbb szereplője volt, felhasználó között olyan brandek voltak, mint az Airbnb.

Mostantól viszont csak egy mellékszereplő lesz olyan óriások mellett, mint a Nielsen vagy az Oracle.

Forrás: Adweek

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező