Legyőzhető lenne a Facebook új algoritmusa?

3 hónappal ezelőtt by in Facebook Címke:, ,

A Facebook legfrissebb algoritmusa megmutatta a világnak, hogy mennyire függnek a platformtól a marketingszakemberek. A szakértők, vállalatvezetők és kiadók közül sokan úgy érzik, hogy nem ők irányítanak, hanem őket irányítja a platform, amely a játékszabályokat bármikor megváltoztathatja és felülírhatja. De vajon kijátszható és legyőzhető-e az új algoritmus?

A Facebook célja az új algoritmussal az volt, hogy a márkamegjelenések mellett hangsúlyosabb szerephez juthassanak a barátok-, ismerősök- és közösségek által megosztott tartalmak is és ezzel egyre több értelmes beszélgetés jöjjön létre a közösségi oldalon.

Ez egy szép cél! Kérdés persze, hogy az algoritmus mit tekint “értelmes beszélgetésnek” és mit nem? Miként értékeli tehát az algoritmus a beszélgetések “értelmét”?

“Marketingszakemberként – nem informatikusként – feltételeztem, hogy a Facebook továbbra is a felhasználói aktivitásokat használja majd annak megállapítására, hogy egy poszt bekerülhet-e a hírcsatorna elejére. Azt is feltételeztem, hogy nem a like-ok, reakciók és megosztások száma, hanem a hozzászólások mennyisége képzi az alapját a rangsornak. Ez volt az elméletem, gondoltam hát kipróbálom!”írja bejegyzésében G

Így zajlott a teszt

Geoff egy internetes mémet hívott segítségül az elmélet kipróbálásához, melyben meginvitálta rajongóit is, hogy vegyenek részt a tesztben. Arra kérte őket, hogy osszák meg az észrevételeiket vele hozzászólásban, amennyiben a bejegyzését a hírcsatorna tetején látják. (ez normális esetben csak egyszer fordulhat elő) Íme a mém!

Want to join me for a little Facebook experience?I want to debunk the new News Feed algorithm.All I need from you is…

Közzétette: Geoff Desreumaux – 2018. február 25.

Az első öt nap alatt 37 reakciót eredményezett a bejegyzés (ami nem sok) és hihetetlenül magas 128 hozzászólást. A hozzászólások ráadásul olyan ismerősöktől érkeztek, akikkel szinte soha sem lép kapcsolatba a szerző. A megosztások száma nulla volt.

Még meglepőbb, hogy az ismerősök egy része több mint 5 alkalommal látta a bejegyzést a hírfolyam tetején azután, hogy már hozzászóltak.

Geoff konklúziója

“A játék megerősítette a hipotézisemet, hogy továbbra is játszhatunk a Facebook algoritmusával és nyerhetünk is, hiszen nem érzelem hanem mutatók és rejtett értékelések alapján kerül kialakításra a rangsor. Ami viszont még fontosabb, hogy olyan bejegyzéseket kell a jövőben létrehoznunk, ami a likeok és megosztások helyett a hozzászólások generálására fókuszál” zárta sorait a szerző.

Ezekben a bejegyzésekben is olvashatsz a Facebook algoritmusáról:

Forrás: WERSM

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező