Linkelés nélkül tölthetünk fel GIF-et Facebookra

4 hónappal ezelőtt by in Facebook, Reklám és marketing Címke:, , , , , , ,

A kék óriás mostantól engedélyezi a GIF-ek feltöltését – csakúgy, mintha azt képpel vagy videóval tennénk – anélkül, hogy külső tárhelyre kellene támaszkodnunk.

A Facebook mindig is habozott behozni a GIF-eket saját felületére, attól félve, hogy ez a lépés negatív irányba hajtja a felhasználói élményt. Éppen ezért mostanáig mozgóképek posztolására igencsak korlátozva volt lehetőségünk, a tiltás pedig csak fokozatosan oldódott fel az évek alatt. Először külső szerverről származó linkkel tehettünk közzé GIF-et (mint például a GIPHY-ről):

Már tényleg megérkeztek a gifek a Facebookra!

Majd ugyanezt kiterjesztették az oldalak számára is. Később a hirdetők élhettek a mozgóképek adta lehetőséggel, sőt egy GIF gomb is került a komment szekcióba:

Jönnek a GIF-ek a Facebook-kommentekbe!

Nemrég pedig bevezették, hogy már a hirdetéseknél is használhassunk GIF-eket:

Animált GIF-eket is használhatunk Facebook-hirdetésekben

Most pedig, ledöntve minden korlátot, ugyanúgy posztolhatunk animált képeket, mintha azok fotók vagy videók lennének.

Az új funkciót különösebb “háttérzaj” nélkül vezették be, eleinte csak néhány felhasználó vette észre – ám sajnos egyelőre csak az asztali verzió teszi ezt lehetővé.

Szerencsére nem bonyolították túl a működési elvét: ha van egy klassz GIF-ünk, amit nem találtunk meg GIPHY-n, feltölthetjük azt képként vagy videóként, a Facebook pedig érzékelni fogja annak formátumát, és pontosan úgy fog eljárni vele, mint egy videóval. Az éppen feltöltés alatt álló, illetve a már feltöltött posztról is értesítést küld a platform. Ezután feltöltésünk egy GIF felirattal fog megjelenni, lehetővé téve, hogy a felhasználók elindítsák vagy megállítsák azt. Csakúgy, mint a videók esetében, a mozgóképek szintén elindulnak automatikusan, végtelenített lejátszással, és itt is megtaláljuk egy jobb kattintással a “Pause”, “Mute” “Show video URL” menüpontokat. (A GIF-eknek alapból nincs hangjuk, az erre utaló beállítás mindössze annak a folyománya, hogy a Facebook videóként kezeli azt.)

A hirdetők örülhetnek, hogy a Facebook megbékélt az animált képekkel, mivel azok, videóként feltöltve, nagyobb organikus elérést produkálhatnak.

A nagy kérdés azonban jogosan merül fel: mekkora GIF-et tölthetünk fel? Sajnos a válasz egyelőre még nem tisztázott, de egy 15 megás anyagból biztosan nem kell lecsípnünk.

Szerencsére nem feltétlenül kell nagy mennyiséget elhasználnunk saját adatcsomagunkból, ha mozgóképet szeretnénk megosztani a platformon, mivel a kék óriás egy hete akár Wi-Fit is talál nekünk hozzá:

Mostantól Wi-Fit is talál a Facebook

Forrás : We Are Social Media

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező