A Facebook híres arról, hogy rendszeresen változtat az algoritmusain, méghozzá a cég saját bevallása szerint azért, hogy a felhasználók igényeihez igazítsák a hírfolyamban megjelenő tartalmakat. Jelentős változást legutóbb tavaly eszközölt a legnagyobb közösségi oldal, annak eredményeként, hogy a Facebookot rengeteg kritika érte az amerikai elnökválasztást is befolyásoló álhírek és egyéb kártékony tartalmak terjedése miatt. Mark Zuckerberg csapata erre azt látta az egyik megoldásnak, ha a jövőben a hírfolyamban megjelenő bejegyzések között a családtagoktól és a barátoktól származó posztok dominálnak.

Napjainkban a Facebook megkerülhetetlen olvasóforrás még a legnagyobb médiavállaltok számára is, minden valamire való lap és brand jelen van a legnagyobb közösségi oldalon, és a legutóbbi algoritmusmódosítás ezeket a cégeket érintette a legérzékenyebben: voltak olyan, pusztán a közösségi médiára támaszkodó oldalak (LittleThings, Cooking Panda), akik a forgalom visszaesése miatt kénytelenek voltak lehúzni a rolót, és egy New Yorkban tartott múlt heti kerekasztal beszélgetésen az is elhangzott, hogy a Complex Media kiadó facebookos olvasói bázisa az elmúlt másfél évben legalább 18-20%-ot zuhant.

Habár a kiadó feje, Rich Antoniello szerint ez nem jelent akkora érvágást számukra, mint a kisebb cégeknek (hiszen a médiavállalat látogatóinak mindössze 11%-a érkezik a Facebookról), de az ügyvezető ugyanakkor azt is hozzátette, hogy mostanra teljesen lehetetlenné vált egy új média brand elindítása a Facebookon, köszönhetően a hírfolyam összetételét uraló, folyamatosan változó algoritmusoknak.

A Luma Partners’ Digital Media Summit beszélgetésén több kiadó képviselője is részt vett, és bár a hagyományos médiát képviselő résztvevők megegyeztek abban, hogy értékelik a Facebook olyan jellegű fejlesztéseit, mint az Instant Article vagy a Watch, továbbra is nehezményezik, hogy a legnagyobb közösségi oldal nem nyújt kellő átláthatóságot az algoritmusokat érintő változásokat illetően, így a kiadók nem értik azokat, nem tudnak alkalmazkodni, ami veszélyezteti a közösségi oldalról érkező látogatók stabilitását, és még a legerősebb brandek esetében is olyan látványos zuhanásokhoz vezet, mint az említett 18-20%-os visszaesés.

Forrás: Business Insider