Megérkeztek a generált feliratok a Facebookra!

3 hónappal ezelőtt by in Facebook, Social Media Címke:, , , , ,

A Facebook csak nem adja fel, hogy a hírfolyamunkban megjelenő videókat mindenáron lássuk. Bár automatikusan elindulnak (már azoknál, akik nem kapcsolták ki) a felhasználók így is némán látják a kontentet, ami nem igazán segít abban, hogy megakadjon a szemük a videón.

Ám ennek most vége. A Facebook az amerikai, angol nyelvű Facebook-oldal számára mostantól felkínálja a lehetőséget az automatikus felirat létrehozására, melynek hála a videók hang nélkül is átadhatják üzenetüket. A kék óriási a hang alapján generálja a feliratot, mely bár nem tökéletes, lehet javítani – miután pedig majd egyre többen javítják át a feliratokat, úgy minden bizonnyal a rendszer is egyre tökéletesebbé válik majd.

A Facebook célja egyszerű. A feliratok által azok is megnézhetik a videókat, akik épp nem tudják elindítani azt hanggal, míg akik éppen megnézhetnék hanggal, még annak bekapcsolása előtt, némán kaphatnak egy kis ízelítőt a tartalomból, hogy eldöntsék, valóban érdekes lehet-e számukra a videó.

De hogyan is működik a csoda?

A videó feltöltésekor láthatunk egy Generate gombot, mely azonnal el is készíti számunkra a feliratot, melyet kockáról kockára nézhetünk meg. A felirathoz kapcsolódó részleteket vissza is hallgathatjuk, a feliratokat javíthatjuk, majd menthetjük.

A videók ilyen szintű erőltetésével a Facebook – a tulajdonában álló Instagrammal karöltve – olyan konkurenseket akar lekörözni, mint a YouTube vagy a Snapchat. Előbbi ugyancsak hoz létre automatikusan feliratot.

Miért olyan fontosak a videók a Facebook számára?

A Facebooknak ezen felül hamarosan olyan mennyiságű hirdetést kell majd feltüntetnie, amire egyszerűen már nem lesz elég felülete – ezért is tervezi bevezetni a hirdetéseket a csoportokba, ami viszont csak átmeneti megoldás lehet. Ebből kifolyólag egyre fontosabbá válik az, hogy ne minél többször jelenjen meg egy hirdetés, hanem annak kis megjelenéssel is jó legyen az elérése. Ezért olyan fontos a videó a social media óriás életében. Ha a Facebook-oldal egyre több könnyen fogyasztható videót osztanak meg, a videók jelenléte normalizálódni fog a hírfolyamokban, a Facebook pedig szép lassan de biztosan becsúsztathat közéjük fizetett videókat is, azáltal, hogy egy megnézése után felajánl egy másik videót – ami már lehet szponzorált tartalom.

A videók fontosságáról Zuckerberg is beszélt a tavalyi gyönyörű számok kapcsán.

Forrás: TechCrunch

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező