Augusztus 1-től komoly változás éri a Facebookon jelen lévő vállalkozásokat, üzleteket. A közösségi háló ettől a naptól kezdve kivesz jónéhány szekciót ugyanis a cégek adatlapjáról, amiket azok saját oldalukra töltöttek fel.

A következő elemeknek inthetnek búcsút a vállalatok:

  • Misszió (Mission)
  • Cégáttekintés (Company overview)
  • Történet (Biography)
  • Affiliáció (Affiliation)
  • Személyes érdeklődések (Personal Interests)

A lépés mögött valószínűleg két ok áll: az első az, hogy ezeket a szekciókat minden jel szerint amúgy sem olvassák el túl sokan, ezért nem fog sok vizet zavarni az elvesztésük, és a felhasználói élményt is egyszerűbbé teszi majd ez.

A másik, fontosabb ok pedig az lehet, hogy így a cégek által megadott adatok kezelése egyszerűbbé válik a Facebook számára, és kevesebb változóval kell operálniuk.

A jövőbeli változtatásokat a cég egyik marketingszakértője, Mari Smith szemléltette Twitter-oldalán:

Még hozzájárulhat a lépéshez az is, hogy ezen információk egy része már máshol is megjelenik az adatlapokon, csak más formában. Adódik a kérdés, hogy például mi szükség van Történetre, ha az oldalleírásban már amúgy is meg lehet osztani az ezzel kapcsolatos legfontosabb adatokat.

Ideje hát felkészülni arra, hogy ezentúl szűkösebben kell mérnünk azt, hogy mit osztunk meg cégünkkel kapcsolatban a Facebookon.

Forrás: Social Media Today