Mennyire hatékony a Facebook marketinged?

4 évvel ezelőtt by in Facebook, Social Media Címke:, , , , , ,

A Facebook Elemzések nagyszerű lehetőséget adnak annak mérésére, mennyire hatékonyan teljesít a Facebook marketinged, de egyúttal bonyolult is lehet. A Facebook olyan sok adatot biztosít (ami egyébként jó dolog), hogy az néha már nyomasztó lehet a kisvállalkozók számára – írja a Business2Community.

Létezik egy „LikeAlyzer” nevű eszköz, amely segít a Facebook marketinged fejlesztésében. Hogyan működik?

Menj a LikeAlyzer.com oldalra, majd add meg a Facebook URL címedet a megfelelő mezőben a kezdőoldalon (lásd alább)!

facebook-report-card

Várj nagyjából 20 másodpercet, majd jön a varázslat:

2013-10-23_1750

Ezután kapsz egy pontszámot a 100-ból, illetve tanácsokat kapsz ahhoz, min dolgozz még, mit javíts ki.

facebook-report-card1

Részletes elemzést kapsz: napi posztok, bejegyzések típusa, időzítés és így tovább.

facebook-report-card-2

Amint látható, ez egy nagyszerű eszköz ahhoz, hogy egyáltalán fogalmad legyen arról, milyen ügyes vagy Facebookon. Ez nem minden, de egy jó kezdet a mérésben. Ezen kívül a kulcs teljesítmény mutatókat is érdemes figyelemmel kísérni (Key Performance Indicators, azaz KPIs):

Weboldal forgalma

Amennyire csak lehetséges, szeretnéd a Facebook rajongóidat a weboldaladra is elvezetni. Ehhez online marketingre van szükség. Ha a honlapod hatékony, várható, hogy a látogató megosztja a tartalmadat, hozzászól a blog bejegyzéseidhez, kicsit utánanéz a cégednek, feliratkozik a hírleveledre, vagy felhív, mert készen áll a közös munkára. Ha tippeket szeretnél kapni ahhoz, hogyan lehet hatékony weboldalt létrehozni, ajánljuk ezt a blog posztot!

Amikor a rajongóid elérhetőek

Ez egy másik mérendő mutató, hiszen azt akarod, hogy sok rajongód lássa a posztjaidat. Amint az alábbi képen látható, a legjobb időpont a posztoláshoz az este 7 óra. Az erre vonatkozó saját adataidat a Facebook Elemzésekben, a Bejegyzések fül alatt láthatod az „Amikor a rajongóid elérhetőek” szekcióban.

2013-10-23_1944

Hírlevélre feliratkozók

A közösségi médiát érdemes felhasználni a kapcsolatépítésre és az emailt a bevétel hajtására. Ez egy nagyon fontos komponense egy hatékony közösségi média stratégiának: ne hagyd ki az alkalmat az email adatbázis felépítésére! Értékes része az üzletednek, amit te irányítasz.

Ha egy napon, Zuckerberg és csapata Menlo Parkban (a Facebook főhadiszállásán) le akarná állítani az oldaladat, megtehetnék. Ez nem gyakori, de már előfordult mással. Egy email adatbázis azonban nem csak bevételhez juttat, hanem segít abban is, hogy kapcsolatot tudj tartani a vásárlóiddal. Az egyik legfontosabb összetevőjének kell lennie egy cégnek!

Összefoglalás

Próbáld ki a LikeAlyzer nevű eszközt és nézd meg, hogyan alakulnak a Facebook erőfeszítéseid! Tekintsd át, milyen fejlesztéseket javasol és tedd meg a szükséges igazításokat! Ez az, ami olyan nagyszerű az online marketingben, hogy menet közben állíthatsz át dolgokat. Ezt nem teheted meg a TV, a rádió vagy az óriásplakátok esetében.

Mi volt a pontszámod?

Ha 90 felett volt, akkor jár a virtuális ötös!

tumblr_inline_mp47oqZBxv1qc9lhz

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező