Miért beszél mindenki az influencerekről?

2 hónappal ezelőtt by in Mobil, Reklám és marketing Címke:, , , , , , , , ,

Ebben a pillanatban nagyon úgy tűnik, hogy a hagyományos reklám és marketing módszerek számára egyre nagyobb kihívást jelentenek a változó fogyasztói attitűdök. Ráadásul a tapasztalat is azt mutatja, hogy szájról szájra terjednek a legjobb reklámok. Mit tehet a hirdető?

A közösségi média referencia lassan napjaink egyik legfontosabb referenciájává válik, amihez tökéletesen alkalmazkodnak a rendelkezésre álló technológiai eszközök is. Az okostelefonokon keresztül a mikro szükségletek kielégítése is egyre egyszerűbbé válik, ráadásul hatással van az árképzési mechanizmusokra is. A kutatások is azt bizonyítják, hogy a fiatal YouTube-felhasználók 70 százaléka jobban bízik a közismert influencerek véleményében, mint a hagyományos értelemben vett hírességekében. Ez a fajta termékelhelyezés számukra sokkal autentikusabb és megbízhatóbb, mint bármilyen tradicionális hirdetés.

Az okostelefonok elterjedésével ma már szinte bármit megvásárolhatunk online, ezért kézenfekvő ez a megoldás. Napjainkban az első benyomás egy potenciális fogyasztó és egy termék között sokkal inkább egy kritika vagy vélemény, amit valamelyik barátunktól vagy egyéb külső forrásból hallottunk. A kérdés tehát valamennyi szakmabeli számára ugyanaz, hogy valóban megéri a befektetést egy top influencer? A Facebook kutatója szerint a közösségi oldalakra posztolni olyan, mintha egy függöny mögül beszélnénk a felhasználókhoz, és bár mindenki meghívást kapott, de nem biztos, hogy mindenki el is jön. Az egyetlen feedback, amire egyelőre támaszkodhatunk a közösségi kampányunk eredményességét illetően az a like-ok és hozzászólások száma. A digitális influencerek jelenléte a piacon hasonlóan alakul, és mivel nagyon sokrétű jelenségről van szó, ezért egyelőre nehéz is lenne felmérni, hogy merre tart ez az ágazat. Az viszont tény, hogy mindenki erről beszél, és még nem megy sehova.

A top influencerek elhagyják a Snapchatet, mutatjuk miért:

A top influencerek 33 százalékkal kevesebbet használják a Snapchatet

A legújabb influencer marketinget érintő eszközökről itt számoltunk be:

Új Facebook eszközök influencer tartalmakhoz

Forrás: We Are Social Media 

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező