A New Yorker szerint egyszerű oka van: azért kék a Facebook, mert Mark Zuckerberg színtévesztő, legalábbis a piros és a zöld esetében. Ez azt jelenti, hogy a kék az a szín, amelyet Mark a legjobban lát. Ahogyan ő fogalmazott: „A kék a leggazdagabb szín számomra, a kék minden árnyalatát látom.” Nem túl tudományos, igaz? Nos, bár a Facebook ügyében nem erről van szó, sok nagyszerű példát lehet találni arra, hogyan befolyásolják a színek a vásárlási döntéseinket – írja a Buffer.

Elvégre a legtöbb embernek a vizuális érzékelése a legfejlettebb. Ezért aztán természetes, hogy amikor egy termék kipróbálásáról döntünk, 90 százalékban a színe alapján tesszük ezt.

Tehát hogyan hatnak ránk a színek és mi is a színek tudománya a marketingben? Lássunk néhány szórakoztató példát a legutóbbi kutatások alapján.

Felismered az online márkákat csak a színük alapján?

Itt van egy nagyszerű kísérlet, amelyek megmutatja, milyen erővel bírnak a színek. Ki tudjátok találni a gombok színei alapján, hogy melyik cégről van szó?

1. példa (könnyű)

PIC-1

2. példa (könnyű)

PIC-2

3. példa (közepes)

PIC-3

4. példa (nehéz)

PIC-4

Ezek a szuper példák March Hemeon YouTube dizájnertől származnak és jobban megmutatják a színek hatalmát, mint bármely tanulmány.

Ti hányat találtatok el? (A helyes válaszokat a poszt alján találjátok!)

Mielőtt azonban legörgettek a bejegyzés végére, mutatunk még egy infografikát a legnagyobb márkákról és az általuk használt színekről. Egyértelmű, hogy mindegyik cég valamilyen nagyon specifikus érzelmet igyekszik kiváltani:

color-guide

Tehát ne felejtsétek el, hogy egy olyan apró dolog, mint a szín megváltoztatása egy terméken, teljesen átírhatja az eredményt.

Ti mit tapasztaltatok eddig a színek és a marketing kapcsolatában?

(A megoldások: 1. példa: Facebook; 2. példa: Google; 3.példa: Flickr; 4.példa: LinkedIn).