Mikro-influencereké a jövő?

2 hónappal ezelőtt by in Influencer Címke:, ,

„A kevesebb néha több” – tartja a jól ismert közmondás, ami az influencerek világában is kezd egyre inkább világossá válni. Napjainkban még mindig rengeteg marketing „szakember” él abban a (tév)hitben, hogy a véleményvezérek megítélésének kizárólagos mérőszámai, a követők, a posztok vagy éppen lájkok mennyisége.

Abban természetesen igazuk van, hogy a mennyiségi tényezők is fontos szerepet játszanak egy influencer kampányban, amit viszont sokszor elfelejtenek, hogy ez kizárólag a releváns célközönségre igaz.

Íme egy jó példa:

A világhírű énekesnő Selena Gomez több, mint 60 millió követőt tudhat magáénak a legnagyobb közösségi csatornán, ami fantasztikus hirdetési potenciált rejt magában. De nem akkor, ha városi terepjárót szeretnél eladni 35 év feletti magyar férfiaknak. Ebben az esetben ugyanis valószínűleg sokkal jobb ár/érték arányú hirdetést érhetsz el például Winkler Róbert több tízezres követőtáborával.

Még inkább hatékonynak bizonyulhat ez a fajta gondolkodásmód, ha mikro-influencerek portfoliójában kezdesz el gondolkodni. Maradva példaként a fenti autós analógiánál:

  • Városi terepjárót bemutató kampány 35 év feletti férfiaknak Winkler Róbert segítségével,
  • elektromos autók tesztelése Handrás csatornáján,
  • sportos családi autót népszerűsítő kampány Gajdos Tamással.

Az ilyen jellegű kampány legnagyobb előnye abban rejlik a számodra, hogy 3-5 véleményvezérrel, akár az összes termékedet (esetünkben autótípust) is képes lehetsz bemutatni a célközönségednek. A fenti összehasonlítás persze kissé extrém, de gondolatébresztésnek kiváló.

Természetesen arról sem szabad megfeledkezned, hogy egy hatékony influencer-portfólió összeállítása rengeteg tervezőmunkát igényel, ráadásul minden esetben személyre szabottan kell azt megvalósítani.

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező