Milyen hatással lesznek a reakciók a hírfolyamodra?

2 évvel ezelőtt by in Facebook Címke:, , , ,

A különböző jelzésekből előbb-utóbb tanul majd a Facebook algoritmusa.

Hatalmas sikere volt a Facebookon az új, érzelmeket kifejező reakcióknak, amíg alig egy napja mutatkoztak csak be a magyar felhasználóknál is. A közösségi oldal hivatalos magyarázata alapján azért látták a szükségét az új gombok bevezetésének, mert így még egyszerűbben és még gyorsabban ki tudjuk majd fejezni az érzelmeinket egy-egy megosztással kapcsolatban.

reakcio-gomb

A Facebooknak továbbra is az a célja, hogy a hírfolyamban a felhasználók szempontjából a legrelevánsabb eseményeket mutassa. Értelemszerűen tehát, ha bizonyos emberek/oldalak megosztásainál használjuk a reakció gombokat, a Facebook ezt úgy fogja értelmezni, hogy érdekelnek minket az adott típusú tartalmak (függetlenül attól, hogy az Imádom, a Szomorú, vagy a Dühítő kategóriát választottuk ki).

Éppen ezért egyelőre biztosan nem lesznek befolyással a reakciók az algoritmusra, tehát bárhogy is fejezzük ki magunkat, azt az oldal abban az értelemben lájknak veszi majd, hogy minket érdekel az adott megosztás. A későbbiek folyamán persze finomít majd a Facebook, így különbséget tesz majd a pozitív és a negatív érzelmek között.

Ez hogyan is érinti majd az oldalakat?

Jelenleg nem várható változás. Még ha sokan is választották a Dühítő gombot, azt ugyanúgy érdeklődésnek veszi, pozitív visszajelzésnek veszi.

A visszajelzésekből azonban sokat tanulhatnak az adminok, a statisztikában ugyanis jól látni azt, hogy milyen posztunk ténylegesen milyen reakciót vált ki az emberekből – mi az, amit a felhasználók viccesnek tartanak, vagy mi az, ami nagyon nem tetszik nekik.

statisztika-reakcio-facebook

Az újdonság ereje miatt könnyen elképzelhető, hogy az oldalaknál az elköteleződési mutatók sokkal jobban teljesítenek majd, mint korábban, előbb-utóbb viszont, miután „megszokták” ezt az emberek, már vélhetőleg szűkmarkúbbak lesznek a reakciók osztogatásával.

És azok az oldalak, posztok, amelyek túl sok negatív visszajelzést kapnak, könnyen elképzelhető, hogy előbb-utóbb „kikopnak” majd a Facebook hírfolyamából.

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező