Mit tanulhattunk Taylor Swift Instagramjából?

1 hónappal ezelőtt by in Egyéb, Reklám és marketing, Social Media Címke:, , , , , , , , , , ,

Taylor Swift a hatodik legnagyobb követői bázissal (103 millió) rendelkező Instagram-sztár, aki legutóbb azzal robbant be a közösségi média hírekbe, hogy törölte az összes posztját Instagramon és Twitteren is. Ezzel kapcsolatban felmerült a kérdés, hogy a szelektív megosztás lesz az új úttörő social trend?

A popsztár szinte a semmiből, bejelentés vagy előzetes figyelmeztetés nélkül végleg törölte a social media posztjait, és levette a profilképét a hivatalos csatornáin. Azt követően, hogy az Instagramjáról is eltűnt az összes bejegyzés, elkezdett egyenként rövid videórészleteket feltölteni, amik egy tekergő kígyót ábrázolnak. Swift ezzel a három poszttal jelentette be az új albumának megjelenését, ami a videók időtartamából volt kiolvasható. A közösségi média eszközeinek ilyen innovatív és kreatív felhasználása már most is a szakmai oldalak témáinak középpontjában áll. Arról nem is beszélve, hogy PR szempontjából is mesteri húzás volt, hiszen hosszú napokig tartotta lázban az egész világot, hogy mi történhetett Taylor Swift közösségi oldalaival.

 

Az Instagram legújabb irányai

Az Instagram narratív stílusa mostanában határozott fejlődésnek indult. Eddig a felület azt a benyomást keltette, hogy egy zavaros idővonal a szuper szórakoztató életedről, mostanra viszont egyetlen nagy koherens történetként vagy akár kollázsként is kezelhetjük. Sokan például azzal kísérleteznek, hogy olyan képeket töltsenek fel, amik csak sorozatként értelmezhetőek. Három kép szimultán feltöltésével pedig a művészettörténetből jól ismert triptychonokat is létrehozhatunk ebben a formában. Az ilyen típusú bejegyzéseken általában nagyon rövid de ütős szövegeket találunk, vagy sok esetben már el is hagyják képleírásokat. Röviden: ebben az esetben a felhasználó szerepe olyan, mintha a saját tartalmainak kurátora lenne.

Hazai példák

Az biztos, hogy az Instagramon is megtalálható márkák egyre érzékenyebbek a vizuális megjelenésre és az esztétikára, ezért nagyobb hangsúlyt fektetnek az ilyen jellegű tartalmak létrehozására. A Bioderma Magyarország Instagram-oldala például már tudatosan törekszik a koherens vizualitásra:

 

 

A szelektív megosztás tehát egyre erősebb trendnek tűnik, hiszen egy gondosan, kevesebb tartalomból felépített közösségi profil lassan igazi státuszszimbólummá válik: azt sugallja, hogy fontosabb és igényesebb vagy mint más.

A Snickers hasonlóan sikeres és innovatív médiakampányáról itt számoltunk be legutóbb:

Hogyan használta a Snickers a közösségi médiát az év egyik leginnovatívabb kampányában

Az Instagram legújabb influencer eszközeiről pedig itt írtunk:

Új eszközök Instagramon a márkához kapcsolódó tartalmak megjelölésében

Forrás: Evening Standard 

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező