A mobil hirdetések bevételének 30 százaléka a Facebooknál landol

5 évvel ezelőtt by in Facebook, Google, Mobil, Reklám és marketing, Social Media Címke:, , , , ,

Minden az Egyesült Államokban mobil hirdetésre szánt 10 dollárból 3 a Facebookhoz vándorol idén az eMarketer marketingkutatásokkal foglalkozó cég szerint – írja a VentureBeat.

facebook-mobile-ads

A Google részesedése továbbra is nagy a mobil hirdetésekből, a cég szóvivői szerint a teljes elköltött összeg több mint 50 százalékát viszik haza. A keresőóriás markában viszont egyre lazábban ülnek meg a dollárok, ahogyan az olyan új szereplők, mint a Twitter és a Facebook is megjelennek a piacon.

Valójában, ami a mobilon megjelenő display hirdetéseket illeti, a Facebook már lekörözte a Google-t: 2012-ben 21 százalékot vitt haza a reklámtortából (a Google 17-et) és az előrejelzések szerint 2013-ban 23-at fog (a keresőóriásnak 19 százalékot jósolnak).

facebook-mobile-ad

Összességében az amerikai márkák mobil hirdetésekre 178 százalékkal többet költöttek a tavalyi évben, az összeg egészen 4,11 milliárdig ment fel.  Idén ez 77,3 százalékkal nőhet tovább, elérve a 7,29 milliárdot.

A legnagyobb mobil hirdetési sztori tavalyról a Facebooké arról, hogyan hagyott többé-kevésbé egyedül egy óriási tüskét a mobil hirdetési kiadásokban.

facebook-mobile-advertising

„A közösségi hálózatok óriása nem ajánlott semmilyen mobil hirdetési lehetőséget 2010 elejéig, de elképesztő – és nem várt – sebességgel növelte mobil üzletét – mondta az eMarkter egyik szóvivője.

„A Facebook harmadik negyedéves költségbeszámolója előtt, a legtöbb kutató és analitikus az eMarketer számításai alapján azt várta, hogy az USA-beli mobil hirdetési bevételek durván 45 és 100 millió dollár között mozognak majd. Míg a cég teljes hirdetési bevételeinek adatai nem okoztak meglepetést, a mobil hirdetések bevételeiből való részesedés ettől [az összegtől] messze állt.”

facebook-mobile-ad-revenue

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező