Most már biztos: jönnek a szponzorált üzenetek Messengerbe

4 hónappal ezelőtt by in Facebook, Social Media Címke:, , , , , , ,

A Messenger egyre inkább elválik Facebooktól és egyre erőteljesebben teljesít önálló alkalmazásként – a legújabb frissítése után pedig a hirdetők is egyre határozottabban láthatják önálló platformként.

facebook-messenger-sponzored-message

Az új, 1.3-as verzió segítségével a hirdetők már könnyedén hozhatnak létre szponzorált üzeneteket: ezeknek lényege, hogy a hirdető hirdetését üzenetként küldi el nekünk, Messengeren keresztül. A funkciót már fél éve tesztelik, mostantól pedig mindenki számára elérhető. Szeptemberben már több nagyobb cég is tesztelte az új hirdetési formát, köztük az Absolut Vodka, a Tommy Hilfiger és az Activsion.

A lépés a hirdetőknek remek, ám a Facebook nagyot kockáztat: a felhasználók könnyen bosszantónak találhatják majd a kéretlen, spamszerű tartalmakat. Persze egy-egy üzenetet könnyen törölhetünk majd és a küldőjét – ergó magát a céget – is egyszerűen letilthatjuk, ám az üzenet attól még megérkezett és lehet, hogy zavaró volt…

De kik is kaphatunk majd üzenetet, mi által lehetünk kiválasztva?

A tesztelés eredményei szerint mindez függhet attól, hogy régen mire iratkoztunk fel vagy hogy milyen Facebook-hirdetésekre kattintunk rá falunkra. Vagyis egy erős kötelék a Facebook és applikációja között megmarad – a Facebook pedig egyúttal azt is elintézi, hogy ha a hirdető el is éri az ügyfelet, az ügyfél még így is maradjon a platformon. Míg a hírfolyamban elhelyezett legtöbb hirdetés egy másik weboldalra irányít át minket, addig a messengeres hirdetéseknél az elérés kimerülhet abban, hogy elbeszélgetünk a bottal, vagy elérjük a hirdető Facebook-oldalát. De ha szolgáltatást vagy produktumot vásárolunk, lehet még ennyi mozgásra sem lesz szükségünk, hála a legutóbbi megállapodásoknak a PayPallal és a Mastercarddal.

A lépés szükséges a Facebook részéről: egyrészt az egymilliárd felhasználóval rendelkező Messenger óriási piac, másrészt a túl sok hirdető miatt egyszerűen szépen lassan hely híján lesz, amire a cég már a befektetők figyelmét is felhívta. Az óriási felületéhség áldozatai a Facebook-csoportok voltak – most pedig jönnek az üzenetek.

Forrás: TechCrunch

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező