Nem túl meggyőzhetőek az emberek a közösségi médiában, ha politikáról van szó.

A Pew Research Center kutatása azt mutatja, az emberek többsége nem változtatja meg véleményét egy, a közösségi médiában olvasott vagy látott bejegyzés és vélemény miatt. A kutatásban 4594 amerikai állampolgár vett részt, a kérdés arra irányult, hogy a résztvevőknek megváltozott-e a véleménye az elmúlt egy évben valamilyen politikai vagy közügyben a közösségi médiában látott ellenvélemény hatására.. A megkérdezettek csupán 14%-a mondott igent.

Vagyis kár kommentháborúzni.

A kutatásból az is kiderült, hogy a legmeggyőzhetőbbek a 18-29 év közötti fiaral férfiak (a 14% 29%-át adták) illetve a demokraták és liberális gondolkodásúak. Ezen felül az igennel válaszolók hajlamosak arra, hogy a közösségi média felületekre egyfajta politikai és aktivista eszközként tekintsenek.

2016-ban a Pew-nak volt már hasonló kutatása, igaz, akkor nem az elmúlt évre kérdeztek rá, hanem arra, hogy a megkérdezettekre valaha volt-e a hatással a közösségi média. Itt némileg magasabb, 20%-os volt az igenek aránya.

Forrás: Mashable