Óriási siker a Spotify Discover Weekly-listája

9 hónappal ezelőtt by in Social Media Címke:, , , , ,

A Spotify lassan egy éve vezette be E heti kaland  elnevezésű playlistjét (Discover Weekly), mely a felhasználók számára minden héten 30 új dalt kínál fel, a hallgató ízléséhez igazítva. Az egyszerű szolgáltaltás a számok szerint óriási siker.

Spotify - Discover Weekly - E heti kaland

Májusig ugyanis több mint 5 milliárd dalt hallgattak meg a hetente frissülő listán – a szám pedig a streaming-óriás szerint ma már elérheti a 6-7 milliárdot is.

A Discover Weeklynek fontos hatása van a Spotify forgalmára – a szolgáltatással rengeteg embert csábíthatnak vissza listák készítésére és a streming-platform napi használatára, illetve jobban átláthatják a Spotify kínálatát. Az eddig is jól működő modellt a Spotify a siker miatt pedig tovább is fejleszti.

Bár a számok eddig is magukért beszéltek, Matt Gole, a Spotify senior product ownere szerint a cég számára akkor tudatosult igazán a szolgáltatás fontossága, mikor egy hétre technikai okok miatt nem tudták összeállítani felhasználóik számára a friss listákat, akik igencsak hevesen reagáltak a hiányra.

Múlt héten a Spotify debütálta a Discover Weekly testvérét, a Release Radart, mely péntekenként frissül és a legfrisebb tartalmakat állítja össze a felhasználók számára. A listák összeállításához a Spotify ezúttal viszont más szoftvert alkalmaz, hiszen a kiadáványok túl frissek ahhoz, hogy bármilyen jelentős adattal rendelkezzenek hallgatóikról. A streaming-alkalmazás inkább a dalok hanghullámait elemzi és hasonlítja össze a hallgató által preferált dalok hanguhullámaival.

A Spotify egyre inkább bebetonozza vezető szerepét a streaming piacon, ahol eddig is rekord felhasználószámmal büszkélkedett. Új hirdetéseivel  marketingértéke is nőhet, és bár néhány rivális több exkluzív tartalommal vonzotta magához a felhasználókat, ez könnyen lehet, hogy a kiadók miatt hamarosan megszűnik.

Forrás: Adweek

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező