Habár még csak a béta verzióban, de már minden felhasználó számára elérhető, hogy a zenestreamelős szolgáltatás keretében terjessze a saját készítésű podcastjét. Maga a funkció ugyan egyáltalán nem újdonság, hiszen valójában már 2015 óta létezik, de eddig csak az üzleti felhasználók számára volt elérhető a lehetőség, hogy különböző zenés/beszélgetős műsorokat tegyenek közzé a Spotifyon.

Ha valaki a 180 millió felhasználóval rendelkező rendszerben szeretné terjeszteni a műsorát, annak érdemes tudnia, hogy arra nincs lehetőség, hogy feltöltse a tartalmait a Spotifyra, a megosztáshoz (az Apple és a Google megoldásaihoz hasonlóan) a saját tárhely RSS-feedjét kell bekötni a rendszerbe: ha ezt megtörténik, onnantól bárki számára kereshetővé és elérhetővé válnak a saját készítésű tartalmak.

A zenék mellett hamarosan beszélgetős műsorok áraszthatják el a Spotifyt – Forrás: Pexels

A Spotify frissen kiterjesztett szolgáltatása ráadásul nem csak azért lehet nagy előrelépés a podcastek készítői számára, mert így több millió új hallgatóhoz juthatnak el, de a rendszer részletes statisztikát is biztosít az alkotók számára, amiből olyan hasznos adatok olvashatók ki, mint a hallgatók száma, a demográfiai összetétel, a földrajzi hely, de akár az is, hogy a felhasználók mennyire köteleződnek el a műsorunk mellett.

A Spotify minderről hivatalos közleményben tájékoztatta a felhasználókat, és bár egyelőre még csak a funkció tesztelése zajlik, valószínűleg már nem kell sokat várni arra, hogy a béta után a végleges verzióban is elérhetővé váljon a saját podcast megosztásának a lehetősége, sőt a magunk részéről azt sem tartjuk elképzelhetetlennek, hogy a jövőben a szolgáltatás ezen része olyan irányba fejlődjön, hogy a sikeres műsorok akár még a reklámbevételből is részesülhessenek.

Forrás: Spotify