A legnagyobb közösségi oldal évek óta dolgozik azon, hogy saját tartalmak – sorozatok, közvetítések, életmód műsorok – gyártásával növelje az oldalon töltött időt és tartsa meg a felhasználóit, és ezen törekvésük részeként bejelentették, hogy az ABC, a CNN, a Fox News és más szolgáltatók közreműködésével közösen híradót indítanak az egyelőre csak az Egyesült Államokban elérhető Watch videoszolgáltatáson keresztül.

A műsor költségeit a Facebook állja, cserébe viszont a híradó csak a szolgáltatáson belül lesz megtekinthető. A saját hírműsor indítása ugyanakkor nemcsak azt a célt szolgálja, hogy egyre több exkluzív tartalom legyen elérhető a közösségi oldalon, de a Facebook ezzel a lépéssel az utóbbi hónapokban megtépázott hírnevét is igyekszik kicsit gatyába rázni, hiszen a felhasználók bizalma igencsak megcsappant a legutóbbi adatkezelési botrány, az álhírek terjedése, és a választási kampányok során felmerült manipulációk miatt.

A Facebook igyekezete, hogy saját tartalmakkal álljon elő, teljesen érthető, az ugyanakkor elég érdekes, hogy ebben olyan társaságok segítik, mint az ABC, a CNN vagy éppen a Fox New, hiszen a legnagyobb közösségi oldal viszonya a médiával meglehetősen kényes.

Nemrég pont arról számoltunk be, hogy a hagyományos sajtó képviselői továbbra is nehezményezik, hogy a Facebook nem nyújt kellő átláthatóságot az algoritmusokat érintő változásokat illetően, így a kiadók nem értik azokat, nem tudnak alkalmazkodni, ami veszélyezteti a közösségi oldalról érkező látogatók stabilitását, még a legerősebb brandek esetében is 18-20%-os visszaeséshez vezethet.

Forrás: CNN