Szigorodnak az influencer marketing szabályai

2 hónappal ezelőtt by in Egyéb, Reklám és marketing Címke:, , , , , , ,

Mivel egyre határozottabban nő az influencer marketing a közösségi médiában, ezért folyamatosan változnak a szabályok arra vonatkozóan is, hogyan jelöljünk egy szponzorált tartalmat. Találkoztatok már a #ad, #sponsored vagy a #partnership hashtagekkel? Nem véletlenül használják őket. Az FTC (Federal Trade Commission) új alapvetéseket tett közzé az influencer tartalmakhoz. Mutatjuk!

  1. Egy ügyes hashtag már nem elég

Persze, ha egy megfelelő hashtaggel jelölünk egy posztot, akkor már egyértelművé válik, hogy fizetett tartalomról van szó. Azonban a szervezet szerint az olyan hashtagek, mint például a #sp #spon #partner #thanksto többé már nem felelnek meg erre a célra. Szerintük ennél egyértelműbben kell megfogalmazni a partneri viszonyt a márka és az influencer között. Erre azért is van szükség, hogy megvalósuljon a transzparencia a fogyasztók számára.

  1. Nincs ingyen ebéd

Természetesen gyakran előfordul, hogy a márkák ajándékokat küldenek az influencereknek, viszont az FTC kötelezővé akarja tenni, hogy az ajándékokat is hirdetésként jelöljük. Ehhez azt is fel kell tüntetni, hogy ezek a termékek honnan származnak.

  1. Nincs két egyforma platform

Ne felejtsük el, hogy az influencer marketing közösségi platformonként változik, és más eszközökkel dolgoznak. Például különböző lehetőségek állnak rendelkezésünkre Facebookon és Instagramon is, ha szponzorált tartalmat teszünk közzé. Az FTC azt tervezi, hogy a különböző platformokra testreszabott, egyedi szabályokat hoz létre.

  1. A hírességek nem olyanok, mint mi

Az influencerek nem hagyományos értelemben vett celebek, ezért számítsunk arra, hogy egy mozisztárral másképp kell együtt dolgozni, ha hirdetésekről van szó. Az FTC szerint azonban a kisebb influencerektől a szupersztárokig mindenkinek ugyanúgy meg kell jelölnie, ha szponzorált tartalmat hoz létre.

A top influencerek elhagyják a Snapchatet:

A top influencerek 33 százalékkal kevesebbet használják a Snapchatet

Arról, hogy miért is fontos az influencer marketing, itt számoltunk be:

Miért beszél mindenki az influencerekről?

Forrás: Ad Week

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező