Tízezer katt alatt nincs bevétel a YouTube-on

2 hónappal ezelőtt by in Reklám és marketing, Social Media Címke:, , , , , , , , , , ,

Mostantól legalább tízezer egyéni nézettséggel kell rendelkeznie egy YouTube-csatornának, ha bevételt akarunk látni belőle.

Öt évvel ezelőtt a YouTube mindenki számára megnyitotta partnerprogramját, ami hatalmas üzletnek bizonyult: bárki feltölthetett új videót, plusz elkezdhetett pénzt keresni. Többek között ez a modell is segítette a Google tulajdonában álló site-ot a világ legnagyobb videóplatformjává, ám sajnos idővel problémákhoz is vezetett. Az internet népe olyan anyagokkal bombázta a webhelyet, amelyek mások tulajdonában álltak – például nagy lemezkiadóktól, filmstúdióktól vagy más ismert youtuberektől “vették kölcsön” őket.

Annak érdekében, hogy legyőzzék a hamis tartalomgyártókat, a videó-nagyhatalom csütörtökön bejelentette a partnerprogram változtatását: mostantól addig nincs lehetőségünk bevételt szerezni csatornánkon keresztül, amíg el nem érjük a tízezer egyéni nézettséget. A fejlesztők remélik, ezzel a határral képesek lesznek eldönteni egy-egy csatornáról, hogy valóban legálisan működik-e – illetve elég magas küszöböt állítottak ahhoz, hogy eltántorítsa a szabályellenes felhasználókat.

“Néhány héten belül elindítunk egy felülvizsgálati eljárást, amelyhez minden új szerzőnek alkalmazkodnia kell. Amint valamelyikük eléri a tízezres nézettséget, áttekintjük az eddigi aktivitását a szabályzatunknak megfelelően.” – írta Ariel Bardin egy blogbejegyzésben – “Ha minden rendben, bevesszük a tartalmát a Young Professionals Programme-be és hozzáadjuk a különböző reklámokat (Melyek közül nemrég szüntették meg a 30 másodperces, átugorhatatlan verziót – a szerk.). Ez a két új szabályozás biztosítja, hogy csak olyan felhasználóknál áramoljon a bevétel, akik betartják a szabályokat.”

Ezzel együtt a márkákat támadó videók is nagyobb eséllyel lesznek kiszűrve, az utóbbi hetekben ez ugyanis igen nagy problémákat okozott. “A határérték elég információt ad nekünk egy csatorna érvényességének meghatározásához.” – nyilatkozta Bardin.

Úgy tűnik, a videómegosztó folyamatosan tesz lépéseket a fairplay jegyében. Hogy ezek mennyire lesznek hatékonyak, majd a felnövekvő youtuber generáció eldönti. Mindenesetre néhány új toollal szintén kívánnak nekik kedvezni a fejlesztők.

Forrás: TheVerge

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező