Tökéletes termékleírás 7 lépésben

3 évvel ezelőtt by in Felhasználói élmény, Keresőmarketing Címke:, , , , , , , , , , , ,

Mennyire csábítóak a termékleírásaid? Arra ösztönzik a vevőket, hogy a vásárlásra vagy a kipróbálásra kattintsanak? Vagy csak egyszerűen leírod a terméket és elmondod a látogatóknak, mire képes? Az igazán vonzó termékleírások „titka” egy bizonyított folyamat követése, hogy elköteleződést válts ki, meggyőzz és eladj. Kezdésnek tudnod kell, ki az pontosan, aki meg akarja vásárolni a termékedet – írja a KISSmetrics.

1. Határozd meg a vevőd személyiségét!

Egy elképzelt vásárlóról van szó, aki számára a termékedet fejlesztetted, és akinek szeretnél el is adni, természetesen. Ő képviseli a célközönségedet, de sokkal valóságosabb annál, mint ahogyan a demográfiai adatok leírják.

Ismerned kell a személyiségét, hogy tudd, miként lehet megnevettetni, mi az, amitől megrázza a fejét, mitől kattint a vásárlásért és mi az, ami miatt hezitál. Gondolj arra, mit olvas, mely weboldalakat látogatja! Ez segíthet megérteni, milyen hangnemben érdemes hozzászólni. Gondolkozz azon, mi az, ami miatt nem tud aludni, milyen álmokat kerget, hogyan hozza meg a döntéseit, mert így fogod tudni, milyen szöveg szólítja majd meg és hat az érzelmeire!

Ha egyértelműen meghatároztad a vevőd személyiségét, az információt biztosít ahhoz, hogy a termék-centrikus leírásból vevő-centrikust készíts. Ha vizualizálod Őt, a leírásaid élettel telibbek, személyesebbek és meggyőzőbbek lesznek.

2. Készíts egy átfogó listát a tulajdonságokról és az előnyökről!

Imádsz a termékeidről beszélni. Lehet, hogy éveket töltöttél az alkalmazásod fejlesztésével. Vagy izgatott vagy a legkelendőbb terméked statisztikái miatt. Szereted megosztani a részleteket, tulajdonságokat, specifikumokat az emberekkel és pont ez az, amire ők vágynak, igaz?

Nem. Nem igazán.

A potenciális ügyfelek nem akarják ismerni a termékedet vagy tudni, mit csinál. Azt akarják tudni, miért éri meg nekik. Hogyan teszi jobbá az életüket? Milyen problémákat old meg?

Mielőtt elkezdesz írni, készíts egy listát a tulajdonságokról és specifikumokról, majd fordítsd azokat előnyökké! Egy tulajdonság egy tény, ami a termékre vonatkozik, míg egy előny magyarázata annak, mit tehet az a tulajdonság az olvasódért. Az előnyt meg lehet fogalmazni pozitívan (pl. javít a produktivitáson) vagy problémaként, amit megszüntet vagy csökkent (pl. elűzi a stresszt).

Az Amazon itt mindkettőt alkalmazza:

Amazon-paperwhite

A legtöbb ember kockázatkerülő, ezért okos lehet arra is utalást tenni, miként kerüli el a terméked a hibákat, gondokat és problémákat.

3. Határozd meg a hangnemedet!

Úgy akarsz hangzani, mint egy unalmas nagyvállalat? Vagy elköteleződésre akarod ösztönözni az olvasóidat személyiséggel és egy kis humorral?

A hangnemed megkülönböztethet a versenytársaidtól, erős benyomást ad az olvasóidnak a szervezeted kultúrájáról és személyiségéről.

Ahelyett, hogy azt mondanád, szórakoztató veled üzletelni, csillogtasd meg a személyiségedet a tartalmadon keresztül és fűszerezz humorral! Ahelyett, hogy kiemelnéd, milyen nagyszerű a vevőszolgálatod, hagyd, hogy a hangnemed demonstrálja, hogy barátságos, elérhető vagy és érdekel az ügyfeled!

Az alábbi leírások hasonló terméket mutatnak be, de teljesen különböző hangnemet ütnek meg.

A Fuzzy Fleece papucs a Zappos oldalán:

Zappos-fuzzy-fleece-slippers

A Furry Adventure papucs a ThinkGeek oldalán:

ThinkGeek-furry-adventure-slippers

A hangnemed megmutatja, ki vagy és miként bánsz az ügyfeleiddel. Ha szemtől szemben beszélnél a vevőddel, hogyan szólítanád meg? Ez az hang, amit meg kell ütnöd az írásodban is!

Nézd meg a MailChimp honlapját, ami tökéletes példát és tanácsokat szolgáltat ehhez!

4. Alakíts ki egy áttekinthető formátumot!

Kutatások szerint az emberek a szavak mindössze 16%-át olvassák el egy átlagos weboldalon. Ahhoz, hogy meggyőzd az embereket és megvásárolják a termékedet vagy kipróbálják az alkalmazásodat, el kell, hogy olvasd a szövegedet. Hogyan hat másokra? Ugrálnak az oldalon vagy el is kezdik olvasni a tartalmat?

Lássunk két példát:

Az InVision termékoldalát könnyű áttekinteni és könnyű olvasni. Az alcímek 30px méretűek, míg a szövegtest egy kényelmes 20px.

A legtöbb alcím egy előnyre fókuszál, míg a szövegtest részletesebb magyarázattal szolgál. A képek és az egyszerű animációk révén szinte olyan érzeted van, hogy már használod is a terméket és ez felkelti a vágyat a kipróbálására.

InVision-product-description

A brit „smoothie” italokat gyártó Innocent termékleírásai az egyértelmű címek, elköteleződésre ösztönző sztori és a felsorolások formátumát választotta, amelyek három előnyt emelnek ki. A legkisebb fontméret 16px és több színt is használnak, hogy felhívják a figyelmet a címre és a felsoroltakra.

Innocent-product-description

Hogy könnyen befogadható és olvasható legyen a termékleírásod, ezeket gondold át:

  • Alcímek, amelyek arra ösztönzik a látogató, hogy elkezdjen olvasni.
  • Felsorolások, hogy a kulcspontokra felhívják a figyelmet.
  • Nagy betűméret az olvashatóság javítása érdekében.
  • Videó vagy fotók, hogy növeld a látogató vágyát a termék használatára vagy megvásárlására.
  • Sok üres tér, hogy átnavigáld az olvasókat a tartalmadon és örömmel olvassák az oldaladat.

A webdizájnnak és a tartalomírásnak együtt kell működnie, akár a jin és jang. Interakcióban vannak és erősítik egymást.

5. Írj egy vázlatot!

Amint tudod, ki a vevőd és megtervezted a tartalmadat, könnyebb lesz megírni az első vázlatodat. Haladj végig a tulajdonságok, előnyök és esetleges hátrányok listáján, majd rangsorold mindet logikus módon úgy, hogy a vásárlódnak egyszerű legyen követnie!

Ha a listád relatíve rövid, először jöjjenek a legfontosabb előnyök és a kevésbé fontosak a végén. Ha hosszabb, talán egy tematikus rendezés működhet. Az Apple-nek például specifikus oldalai vannak a dizájn funkciókról és a beépített alkalmazásokról.

Apple-image

Tedd a szövegedet átfogóvá és meggyőzővé a terméked összes előnyének megemlítésével és bizonyosodj meg róla, hogy kihúzod a hátrányokat a listáról! Ha a terméked relatíve drága, el kell mondanod a vevőnek, milyen értékes! Ha az aggasztja őket, hogy bonyolult regisztrálni az alkalmazáshoz, tegyél említést arról, milyen gyorsan megoldható!

Az első vázlatodat akkor írd, amikor pozitív a hangulatod és lelkes vagy! Írj gyorsan és ne aggódj a helyesírási és nyelvtani hibák miatt (erre való majd a szerkesztési fázis).

6. Szerkeszd a szövegedet, hogy növeld a meggyőző erőd!

A szövegszerkesztés nem csak azt jelenti, hogy javítod az elgépeléseket és a nyelvtani hibákat. Egy olvashatóbb, még inkább elköteleződést kiváltó és meggyőzőbb írást faragsz belőle:

  • Nézd át a tulajdonságok és előnyök listáját, hogy megbizonyosodj róla, nem hagytál ki semmit!
  • Figyelj az elköteleződésre! A szöveg az olvasóra vagy a cégedre fókuszál? Az igazán elköteleződésre bíró szöveg többször használja a „Te” vagy az „Ön” szót, mint a márkád vagy a terméked nevét, valamint az „én” és a „mi” szavakat.
  • Javíts az olvashatóságon azzal, hogy a bonyolult szavakat egyszerűekkel helyettesíted és csökkented az átlagos mondathosszt! Ne aggódj, ha a mondatot „és”-sel, „mert”-tel vagy „de”-vel kezded. Még az Apple szövegírói is kötőszavakkal kezdik a mondataikat.
  • Az általánosabb kifejezéseket helyettesítsd konkrétabb részletekkel, mert ez növeli a hitelességedet! A „kiváló ügyfélszolgálat” egy általános fordulat, ami nem hangzik olyan hitelesen. A „24 órán belül válaszolunk kérésére” sokkal specifikusabb és hitelesebb. Ahol lehetséges, használj számokat, mert tényeket reprezentálnak és megállítják a tekintetet!

Mielőtt továbbhaladsz a következő lépésre, képzeld el magadat, miközben a vevőddel beszélgetsz és olvasd fel hangosan a szövegedet! Megakadsz bármelyik mondatban? Elköteleződésre ösztönzi a vásárlódat? Eléred vele, hogy megvegyen valamit?

Addig fényezd a szövegedet, amíg meg nem tudod győzni a vevődet a vásárlásról!

7. Optimalizáld a szövegedet a keresőmotorokra!

Amikor a vevődnek írsz és használod azokat a kifejezéseket, amiket Ő is, automatikusan optimalizálod a termékleírásaidat a keresőmotoroknak, mert ezek azok a szavak, amelyekre rákeres a Google-ben.

Néhány további tipp:

  • Kerüld a szakzsargont, kivéve, ha a vevőd is használja!
  • Gondold át a kulcskifejezések használatát a címben, az alcímekben és a szövegtestben!
  • Optimalizáld a termékképeket azzal, hogy a fájlnévben és a kép leírásában kulcskifejezéseket használsz!

Ha túl sokat gondolsz a keresőmotorokra, az megöli a meggyőző erődet, mert senki sem élvezi olyan tartalom olvasását, ami leereszkedett a kulcsszavak mocsarába.

Elsődlegesen mindig az olvasódnak írj és aztán optimalizálj a keresőmotorokra!

Hogyan tedd csábítóvá a termékleírásaidat?

Amikor leülsz írni, ne csak egy újabb termékleírást készíts! Helyette gondolj a vevődre! Gondold át, hogyan teheted könnyebbé, gazdagabbá, élvezhetőbbé az életét!

Elég a homályos mondatokból! Ne fecsegj a funkciókról és a jellemzőkről! Fordítsd át mindet vonzó előnnyé! Így csábítod az ügyfeledet vásárlásra.

Facebook Comments

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező