Három hasznos új funkciót vezet be a videomegosztó.

A YouTube új eszközeivel a tartalomgyártókat abban próbálja segíteni, hogy könyebben tudják felhívni a figyelmet az általuk képviselt ügyekre és alapítványokra, emelett hogy egyszerűbben tudjanak adományokat gyűjteni.

A Fundraisers eszközzel a tartalomgyártók és regisztrált non-profit alapítványok létrehozhatnak adománygyűjtő kampányokat, melyek videók és élő közvetíéseik mellett jelennek meg.

A tranzakciókat a YouTube intézi, hogy a felajánlások valóban a kijelölt alapítványokhoz jussanak el. Az opció egyelőre limitált számú fióknál érhető el és hivatalosan tesztüzemben fut.

A YouTube második ide kapcsolódó újdonsága a Community Fundraisers, melynek segítségével ugyanazon az adománygyűjtő akción több kreátor is részt vehet, együttes erővel népszerűsítve azt.

A harmadik új lehetőség pedig a Super Chat for Good, ahol a tartalomgyártók élő közvetítéseken gyűjthetnek adományokat a Super Chat rendszeren keresztül. Ennek lényege, hogy a kommentelők felajánlásaikkal tehetik lehetővé, hogy kommentjük jobban szem előtt legyen a live streaming során.

Forrás: Social Media Today