Új eszközök Instagramon a márkához kapcsolódó tartalmak megjelölésében

1 hónappal ezelőtt by in Reklám és marketing, Social Media Címke:, , , , , , , ,

Az influencer marketingben érdekeltek számára jó hír lehet, és feltétlenül fontos újítás ebben a pillanatban, hogy az Instagram új eszközöket és új szabályzatot vezetett be a márkához kapcsolódó tartalmak megjelöléséhez. Ezzel az új funkcióval ezentúl a felhasználók láthatják, hogy melyek azok a tartalmak, amik a vállalkozások és készítőik közötti partneri kapcsolatként jöttek létre.

Ezzel az új eszközzel mostantól egyértelműbben jelezhető, ha a vállalkozások és a készítők között fizetett együttműködés van érvényben, tehát átláthatóbbá teszi az influencer tartalmak kezelését.

Fontos leszögezni azonban, hogy az Instagramon megjelenő hirdetés más, mint a márkához kapcsolódó tartalom, tehát két különböző funkcióról beszélünk. Ez az újítás azt jelenti tulajdonképpen, hogy bizonyos fiókok megemlíthetik az üzleti partnerüket, amikor márkához kapcsolódó tartalmakat osztanak meg bejegyzésként a képfolyamban vagy egy történetben. Tehát az a fiók üzleti kapcsolatban áll a szóban forgó márkával, és valamilyen ellenszolgáltatást kapott a bejegyzés megosztásáért. Az ilyen bejegyzések fölött a Fizetett együttműködés a partnerrel (…) jelzés látható az alábbi ábrán jelzett módon a fiók neve alatt.

Ezt a megjelölést a készítők és a vállalkozások egyaránt megtehetik a következő módon:

1. Amennyiben a készítő kívánja megjelölni a szponzorált tartalmat, akkor a Bejegyzés létrehozásakor a „További beállítások” opcióra kell klikkelniük, ha viszont történethez kapcsolódó fénykép vagy videó létrehozása a cél, akkor a „Beállítások” ikonra kell kattintani.

2. Ha a vállalkozások szeretnék megjelölni a támogatott tartalmakat, akkor a „Vállalkozás beállításai” menüpontban kiválaszthatják a „Márkához kapcsolódó tartalmak” opciót, ahol beállíthatják, hogy melyek azok a fiókok, amelyek üzleti adatlapot jelölhetnek meg. Erről bővebben az Instagram súgójában is olvashatunk már ide kattintva.

Ennek függvényében a vállalkozások létrehozhatnak egy partnerségi listát azokról a készítőkről, akik megjelölhetik őket a tartalmaikban. Ezáltal amikor például egy fiók megjelöl egy üzleti vállalkozást, abban az esetben mindkét fél láthatja az adott bejegyzésre vonatkozó mérőszámokat, hogy hogyan teljesít az aktuális tartalom.

A beállítás így fog kinézni, azonban az Instagram még mindig nem jelentette be, hogy mikor várható az új funkció működésbe lépése, ennek ellenére nem árt már most felkészülni, hogy hogyan fogjuk minél hatékonyabban használni.

Az Instagram szerint ez több szempontból is hasznos újítás a vállalkozások és az influencerek számára is, hiszen nagyobb rálátást biztosít a bejegyzések teljesítményére, illetve ezentúl nem kell hashtag-ben megjelölniük, hogy szponzorált tartalomról van szó, mivel a kép fölött megjelenik majd a „Fizetett együttműködés a partnerrel (…)” jelzés. Ennek ellenére egyelőre az Instagram azt javasolja, hogy influencerek mindig egyeztessenek a kreatív csapatukkal, mielőtt váltanak erre az új eszközre.

Arról, hogy eddig hogyan jelezték az influencerek a szponzorált tartalmakat, itt írtunk bővebben:

Celebek és vloggerek – Mikor kell jelezni a szponzorált tartalmat?

Forrás: Influencer Marketing Hub

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező