Hamarosan nehezebbé teszi a Facebook, hogy a platformján lévő hirdetéseket úgy szerkesszék meg, hogy azok diszkriminatívak legyenek. A lépést a cég már márciusban bejelentette, most azonban emlékeztetőt tett közzé arra, hogy az új szabályok hamarosan érvénybe lépnek.

Még 2016-ban egy ProPublica által készített kutatás kimutatta, hogy számos hirdető direkt úgy rakja össze álláshirdetésekhez, kölcsönökhöz, vagy épp lakásokhoz fűződő reklámkampányait, hogy a célközönségből kihagyjon etnikai kisebbségeket, vagy szegényebb háttérrel rendelkezőket.

A jelenlegi változtatások értelmében a fentebb említett katergóriába tartozó hirdetéseket “Special Ad Category”-ként kell megjelölni decembertől, ami garantálja, hogy nem lehet etnikai vonalak mentén korlátozni őket. Ez egyelőre csak az USA-ban működő cégek, valamint az ott hirdetők számára lesz csak kötelező – ők viszont az addig elkezdett kampányokat is kötelesek lesznek megváltoztatni 2020 elejéig.

Forrás: Social Media Today