Az éves F8 konferenciáról már összegyűjtöttük az újdonságokat a Facebookkal kapcsolatban, ám most itt az ideje, hogy az Instagramon várható fejlesztéseket is sorra vegyük. 

Shop from Creators

A Shop from Creators funkció minden bizonnyal az Instagram idei legnagyobb dobása: lényege annyi, hogy mostantól direkt is tudunk kreátoroktól, vagyis leginkább influencerektől termékeket vásárolni.

Hogy működik? Az influencer elhelyezheti a képen az eladásra szánt terméket, taggelheti azt, a júzer pedig már meg is vásárolhatja, applikáción belül. A lehetőség remek lesz nem csak a brandek számára, hanem önmagukban az influencereknek is, hiszen még könnyebben tudják majd eladni merch termékeiket.

A fejlesztés az egész világon elérhető lesz. A tesztidőszak jövő héten kezdődik influencerek egy szűk körével.

Új adománygyűjtő funkció

Újabb matrica érkezik az Instagram Stories felületére, ezúttal viszont kevésbé a szórakoztatás vagy az elköteleződés-erősítés a cél. Az új matricával egy általunk fontosnak tartott szervezet számára gyűjthetünk pénzt. Ha valaki adakozni akar, csak rá kell kattintania a matricára, majd beírni az összeget, amit a jóügyre szán. Az összegyűlt pénzből az Instagram nem profitál semmit.Kere

A funkció egyelőre csak az USA-ban lesz elérhető, később viszont több országban is felbukkanhat.

A matricák fontosságáról a Be Social blogján olvashatsz bőven:

Az elköteleződés új fegyverei: az Instagram Stories matricái

Kamerafejlesztés

Új kameradizájn is érkezik, illetve jön a Create Mode, mellyel kép vagy videó nélkül tudunk tartalmat létrehozni az Instagram Stories-ra, felhasználva annak matricáit. A funkció eddig is elérhető volt, ám mostantól csupán egy koppintásra lesz tőlünk.

Az F8-on az Instagram megerősítette, hogy valóban gondolkodik a lájkok eltüntetésén, melyről már mi is írtunk korábban.

Eltűnhetnek a lájkok Instagramról?

A Facebook fejlesztéseiről itt írtunk:

Rengeteg újdonságot jelentett be Facebook

Forrás: Social Media Today