Van, aki meggazdagodik a YouTube-on?

4 évvel ezelőtt by in Google, Social Media Címke:, , , , , , ,

A YouTube minden egyes hónapban több, mint egy milliárd egyedi látogatót tud felmutatni. A Patreon fejében pedig megszületett a kérdés, amelyet infografikára is vetettek: „A YouTube felhasználók meggazdagodnak a hirdetési bevételekből?” – írja a Business2Community.

youtube-revenue

Nagyon jó kérdés és sokan valóban feltételezik is, hogy ha több milliónyi megtekintést kapsz, az videónként több ezer dollárt is hoz a konyhára. Ugyanakkor nem mindig ez a helyzet.

Az amerikaiak például átlagosan 1 milliárdnyi videót néznek meg naponta és ehhez mérten vannak olyan népszerű felhasználók, mint Jenna Marbles, akik több megtekintést kapnak, mint egy imádott televíziós sorozat fináléja.

Még a hirtelen megjelent tehetségek is jól teljesítenek YouTube-on. Smooth McGroove videójátékok zenéinek acapella verzióit posztolja és jelenleg közel 780 ezer feliratkozóval számolhat.

Ám annak ellenére, hogy YouTube betyárok ezrei kapnak milliónyi megtekintést több száz és ezer feliratkozótól, nehezen tudnak ebből pénzt csinálni. Ahhoz legalábbis bizonyosan nem eleget, hogy abból a számlákra is fussa – ezt állítja a Patreon.

Vegyük például egy videó statisztikáit, amely 1 millió megtekintést ér el:

  • az adott személy előad egy népszerű dalt
  • a hirdető 2 dollárt fizet/CPM, azaz kb. 450 Ft-ot (cost-per-thousand views, azaz ezer megtekintésenkénti összeg), hogy reklámokat helyezhessen el a videóban
  • ha a videó eléri az 1 millió megtekintést, az 2000 dollárt (~450 ezer Ft-ot) jelent, igaz?

Plusz sajnos nem minden megtekintés váltható pénzre, mondja a Patreon, mindössze körülbelül 20%-uk.

A cég szerint így a YouTube jelenlegi rendszere nem igazán segíti a tartalomkészítőket pénzügyileg és az új mechanizmusban is, amit a cég ígér, csak 100 dollár (~22.680 Ft) jutna nekik egy millió megtekintésnél.

Az egyik legnagyobb probléma ezen állítások megvitatásával és ellenőrizhető számok beszerzésével az a tény, hogy a bevételekről folytatott „beszélgetés” ellene szól a YouTube szolgáltatási feltételeinek.

Úgy tűnik, hogy akad néhány YouTube felhasználó, aki eleget keres ahhoz, hogy fenntartsa önmagát, de azért a „mennyi” kérdése legalább akkora kérdés itt, mint az, hogy mi az élet értelme?

youtubers-earnings-infographic

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező