Victoria Beckham a Facebookkal ünnepli nagy sikerű divatmárkájának 10 éves évfordulóját. A brit divatikonnal egy Messenger chatboton beszélgethetünk a nagy alkalomból. Kár, hogy maga a bot annyira nem sikerült jól.

Bár a Messenger bot a brandeknél már rég bevett marketingfogás és sokszor a moderációt nagyban segítő kommunikációs eszköz, élő személy számára még nem igazán fejlesztettek le robotot. Nem véletlenül: míg egy cégnél megbocsátható egy-egy esetlen vagy nem értelmes válasz, hiszen a felhasználó tisztában van vele, hogy egy cég vagy brand nem egy személy, de ha élő embert próbálunk imitálni vele, ezek a bakik kínosak lehetnek.

És Beckhamnél kínosak is lettek.

Beckham chatbotját Facebook-oldalán érhetjük el, ha ott üzenünk neki Messengeren keresztül. Miután elfogadtuk az adatvédelmi szerződést, el is indulhat a beszélgetés Victoria Beckhammel, ami eléggé… Egyoldalú. A divatguru az első percben már megpróbál nekünk eladni egy pólót, egy nadrágot és egy napszemüveget is, majd a beszélgetés legvégén mégegyszer megpróbálkozik a póló eladásával. Közben elmeséli nekünk a márka történetét, melynek epizódjaira szmájlikkal reagálhatunk, melyek jelentése között nincs túl sok különbség. Vagyis a beszélgetés elég egyoldalú és Beckham személyisége egy mondat erejéig nem sejlik ki, ahogy érdekességeket sem tudhatunk meg magáról a személyről, holott a chatbot annak adja ki magát. Inkább a branddel beszélgetünk, nem pedig Victoriával.

Ám tud még ennél is rosszabb lenni a dolog. Miután Beckham megpróbált nekünk eladni négy terméket is, már szabadon kérdezhetünk tőle, amikre random beállított válaszokat ad. Ebből lett is némi kellemetlenség, miután néhány tesztelő olyan kérdéseket tett fel Beckhamnek, miszerint boldoggá tenné-e ha elválna-e David Beckhamtől vagy boldoggá teszi-e a férje pénze. A random válasz mindkét esetben “very” volt. Általában mellesleg Beckham csak annyit válaszol vissza, hogy nem ér rá beszélgetni, ami kicsit goromba.

Mindenképpen izgalmas ötlet volt Beckhamtől és a Facebooktól a chatbot létrehozása, de ha egy személyre szeretnénk ilyen marketingmegoldással élni, fontos, hogy az illető személyét is beleépítsük, néhány személyes érdekességgel, ahogy fontos az is, hogy a felhasználó interaktívan közre tudjon működni a kommunikációban.