A Practical Ecommerce rendszeresen osztja meg szakértők nagyszerű, innovatív ötleteit, amelyek segíthetik az online kereskedelemmel foglalkozó vállalkozásokat. A novemberi gyűjteményben tíz ilyen kapott helyet.

10-ideas1

1. Biztosíts ügyfélszolgálatot a közösségi médiában!

“A Nielson egy kutatása kimutatta: 2012-ben a közösségi média felhasználók harmada preferálta azt, hogy egy céggel a közösségi médián keresztül lépjen kapcsolatba, szemben a telefonálással. Az ügyfélszolgálati oldalaidon adj meg linkeket a közösségi média profljaidhoz! A közösségi média fiókjaidban pedig állítsd be értesítések kiküldését, hogy lásd, amikor valaki kapcsolatba lép veled! Így mindig időben nyújthatsz támogatást azoknak, akik akarják – úgy, ahogyan ők akarják.”

/Joshua Uebergang, Marketing menedzser, Online Visions/

2. Könnyítsd meg a kutatást a leendő vásárlók számára!

“A vásárlói döntések elemzése egy masszív erőforrásköltséget jelent az üzletek számára, szerte a világon. Egyúttal pedig az elveszített ügyletek első számú oka. Ha viszont átfogóan biztosítasz információkat, amelyek könnyen meg is találhatóak és amelyeken a vásárlói döntések alapulnak, jelentősen javíthatod az arányokat. Ehhez adj hozzá egy egyszerű vásárlási folyamatot (a web böngészése helyett), hogy a vevő preferált forrásként láthassa az oldaladat!”

 /Tony Lorge CEO, Saxum Commerce/

3. Maradj az élen!

“Nem kerül sok időbe, míg egy élvonalbeli idejétmúlttá válik. Kutass folyamatosan, hogy tisztában legyél a legfrissebb eszközökkel és technológiával! Ha egy helyben maradsz, a konkurencia gyorsan felülemelkedik rajtad!

/Seth Boylan, Tulajdonos, Xpert Fulfillment/

4. Ne feledkezz meg az összehasonlót keresőmotorokról!

“Van egy remek e-kereskedelmi oldalad, de nehéz forgalmat hajtani rá? Az összehasonlító vásárlómotorok (“comparison shopping engines”, azaz CSEs) – mint a Google Shopping, a Shopzilla, a NexTag, a Pronto és a Bing – minden nap milliónyi vevőt vezetnek el termékoldalakra. Listáztatnod kell a termékeidet ezeken a CSE oldalakon, ahol a vásárlásra kész emberek meglátják azokat, majd átkattintanak az oldaladra, hogy befejezzék a tranzakciót! A CSE oldalak tipikusan “pay-per-click” (kattintás után fizető) modellre épülnek, és sok kereskedő ért egyet azzal, hogy megérik a ráköltést.”

/Liam Supple, Termékmarketing, SingleFeed/

5. Gondolkodj úgy, mint egy vevő!

“Az oldalad dizájnja legyen egyszerű és letisztult, a “call-to-action” felhívások legyenek egyértelműek és fókuszáljon a termékekre. Kövesd végig az oldalad folyamatait: a keresést, a böngészést, a termékvásárlást, vagy kérd meg egy ismerősödet erre és figyeld, mit hogyan csinál segítség nélkül! Figyelj azokra a területekre, ahol valami megtévesztő lehet, nem úgy működik, ahogyan kellene, vagy túl sok lépést igényel. Ezután pedig végezd el a módosításokat!”

/Jeff Schlicht CEO, Auctiva/

6. Helyezd a hangsúlyt a termékek fotóira!

“Akár jó minőségű ‘stock’ fotókat, akár saját termékképeket használsz, a lényeg, hogy szánj időt arra, hogy a lehető legjobb módon prezentáld a termékeidet! Az olyan termék-és fotómegosztó oldalak terjedésével, mint a Pinterest, a The Fancy, az Instagram és az OpenSky, egy szép termékfotó elengedhetetlen. Azok a képek, amelyek használat közben mutatják a termékedet, szintén jelentősen emelhetik a konverziós arányaidat.”

/TJ Scimone, Alapító, Slice/

7. Vedd ki az “e”-t az “e-kereskedelemből”!

“A kereskedőknek rá kell ébredniük, hogy a kereskedelem határait, ahogyan John Donahoe, az eBay CEO-ja fogalmazott, ‘eltörölték’. Ma már nem különül el az online és az offline kereskedelem világa. Csak kereskedelemről beszélhetünk. A kereskedők globális szinten versenyeznek mindenkivel, mindenhol. A vásálóknak egy kényszerítő okot kell adnod, hogy tőled vásároljanak. Találj módot arra, hogy megkülönböztesd magadat másoktól és mindenképpen ragadd meg a vevők figyelmét, majd érd el, hogy vissza is térjenek!”.

/Jake Gasaway, Társalapító, Stitch Labs/

8. Válaszolj a gyakran ismételt kérdésekre!

“Az egyik leggyorsabb útja a vásárlók és az eladások elveszítésének, ha bonyolulttá teszed számukra a veled való üzletkötést. Ahelyett, hogy elrejted a gyakran ismételt kérdéseket egy GYIK oldalon valahol a honlapodon, tüntesd fel ezeket a kérdéseket a szemük előtt. Mutasd meg a szolgáltatásaid feltételeit minden egyes oldalon és gyakran értesítsd a vevőket a rendelésükkel kapcsolatos frissítésekről!”.

/Ashley Verrill, CRM elemző, Software Advice/

9. Lépj kapcsolatba a Pinterest véleményvezéreivel!

“Lépj kapcsolatba a Pinterest véleményvezéreivel – nagy követői számmal rendelkező fiókokkal és táblákkal -, amelyek köthetőek a termékkategóriádhoz! Kérj egy pint itt és ott egy termékedre, amiről úgy gondolod, hogy kedvelnék! Nagy mennyiségű forgalmat, eladást és repineket fogsz kapni a sok-sok követőjüktől. Ez a módszer ismételhető és sokkal gyorsabb és olcsóbb, mintha Te magad építenél fel egy hatalmas követői bázist.”

 /Mitchell Abdullah, Tartalommenedzser, AddShoppers/

10. Utánozd a “tégla és habarcs” élményt!

Függetlenül attól, milyen csatornát használnak a vásárláskor, az online fogyasztók megkövetelik a “tégla és habarcs” élmény minőségét. Azaz rá akarnak zoomolni a termékre, megforgatni, megváltoztatni a színeit – röviden szólva, interakcióba akarnak lépni a termékkel úgy, mintha fizikailag is egy térben lennének vele. Az interaktív médiummal rendelkező kereskedők jelentős versenyelőnyhöz juthatnak így az ünnepi szezon alatt és 30 százalékkal magasabb konverziót érhetnek el, mint azok, akik nem élnek ezzel.”

/Rory Dennis, Menedzser, Észak-Amerika, Amplience/