A Facebook folyamatosan jelentkezik frissítésekkel. Az elmúlt hetekben pedig szinte lehetetlenné vált követni ezeket, mégis érdemes egy áttekintést adni róluk, hiszen sok a Facebook marketinggel kapcsolatos – írja a JonLoomer.com.
1. A bejegyzés időzítése
Ez talán a legegyszerűbb frissítés az elmúlt időszakból, mégis ez az, ami miatt a legizgatottabbak lettek a marketingesek. Miért? Azért, mert ennek pontosan így kellett volna működnie már az első naptól kezdve.
A probléma: A posztok időzítése Facebookon sokkal több munkával járt, mint amennyire szükség lett volna. Az év, a hónap, a nap, az óra, a perc, a délelőtt/délután megadása is egy-egy legördülő menü segítségével történt. Abszolúte nevetséges volt.
A megoldás: Most már van egy naptár funkció, amellyel könnyen kiválasztható a megfelelő dátum és így azt is láthatjuk, a hét melyik napját választjuk (és nem kell külön naptárat megnyitni az ellenőrzéséhez). Az egyetlen további lépés ezután a teljes időpont megadása a következő mezőben. Kezdj el gépelni és a Facebook automatikusan kiegészíti azt!
Figyelmeztetés: Bár úgy tűnik, bármilyen időpontot választhatsz (például 8:43-at a Facebook által megadott opciók helyett), ez problémás lehet. A JonLoomer szerzője így tett és a Facebook egy eltérő időpontban tette közzé a posztot. Remélhetőleg ezt még tisztázni fogják.
2. Időzített posztok az Értesítésekben
Ez kapcsolódik az előbbi frissítéshez, de valójában két külön dologról van szó.
Korábban könnyű volt megfeledkezni arról, ha valamit időzítettél. El kellett navigálnod a Tevékenységnaplóba, hogy megnézd. Mostantól a Facebook jelzi neked az időzített bejegyzéseket az Értesítések alatt, az admin panelben.
3. Megosztott bejegyzések az Értesítésekben
Az Értesítések mezőben követheted a posztjaid legutóbbi hozzászólásait és lájkjait. Itt könnyen káosz uralkodhat el a népszerű oldalak esetében, és még ennél is kuszább lesz a helyzet!
A Facebook most már a posztjaid bármely nyilvános megosztását megjeleníti az Értesítések alatt.
Ez egyrészt jó, mert a megosztás talán a legfontosabb tevékenység, ezért érdemes tudni róla. Másrészt viszont rossz, mert ez a terület már így is zsúfolt volt, és ezután még bonyolultabb lesz átlátni. Remélhetőleg, ez még csak az első lépés.
4. 5 csillagos értékelések a borítóképek alatt
A Facebook már hónapok óta igyekszik arra ösztönözni a felhasználókat, hogy 5 csillagos rendszerben értékelje a helyszíneket. Amikor bejelentkezel valahová, akkor kapod a felhívást. Emellett az oldalsávban is mutatott a Facebook értékelhető helyszíneket és alkalmazásokat.
Mostanáig ezek az információk nagyrészt el voltak temetve, de ezután kikerülhetetlenek lesznek.
E bejegyzés szerzője saját példáján mutatja be azonban a rendszer korlátait: Facebook oldala 4 csillagot kapott annak ellenére, hogy minden egyes értékelése 5 csillagos. Ennek oka, hogy nem minden értékelés jelenik meg. Bármi, ami nem kap értékelést, nem jelenik meg itt és ebben beletartozik sok mobilos is.
Tehát bár remek lenne az 5 csillag, ez valószínűleg nem realisztikus. A világ tele van trollokkal!
5. Új navigáció az Elemzésekben
Megjelent egy új sáv az Elemzésekben balra: „Oldal” (Page), „Tevékenység” (Activity), „Elemzések” (Insights) és „Oldal szerkesztése” (Edit Page) legördülő menükkel. Jobbra pedig a „Hirdetéskezelő” (Ads Manager) és a „Súgó” (Help) látható.
Bármely új értesítés piros számmal jelölve fog megjelenni a Tevékenység mezőnél, viszont külön-külön az Oldal és a Tevékenység szekciók feleslegesek. A Facebooknak össze kellene olvasztania a kettőt.
6. A linkmegosztás előnézete teljes méretben
Korábban nem tudhattad, hogyan fog megjelenni a megosztani kívánt link, amíg meg nem osztottad. És főleg nem tudhattad, hogy a kép megfelel-e a Facebook új, optimalizált, teljes szélességű formátumának.
Most ez is változott! Nézzétek meg az alábbi képet, amely megmutatja, mi történik egy poszt írásakor, amelyben linkmegosztás történik:
7. Power Editor letöltés
Biztosan használod a Power Editort Facebook hirdetésekhez és az is biztos, hogy minden nap letöltéssel indítasz, hogy hozzájuss a fiókjaid legutóbbi tevékenységeihez.
A munkamenet mostantól más lesz. A dizájn új és három nézetből választhatsz, amelyek opciókat mutatnak arra, mit akarsz letölteni.
Először is itt van a Fiókok (Accounts) letöltési nézet (ami az alapértelmezett). Válaszd ki, mely fiókokat akarod letölteni vagy keress rá a megfelelőekre!
A második az Oldalak nézet. Kezd el adott oldalak nevét gépelni, amelyekből adatokat akarsz letölteni, feltételezve, hogy nem akarsz minden adatot letölteni adott fiókokból (ami megtörtént az előző nézetben).
És végül a „További opciók” (More Options) nézet teszi lehetővé, hogy ID azonosító vagy név szerint keress rá a fiókokra. Ez ugyanakkor felesleges, hiszen ugyanezek a tevékenységek elvégezhetőek az első nézetben.
8. Power Editor eszköztippek
Ez egy apróság, de azonnal észrevehető. A Facebook fel akarja hívni a figyelmet az eszköztippjeire, hogy gyorsan válaszokat kapj a kérdéseidre speciális funkciókkal kapcsolatban.
Ezért láthatod a szürke köröket benne az „i” betűvel (információ). Ez különösen az egyedi közönségek létrehozásakor látható.
9. Kiemelt bejegyzések célzása
A bejegyzések kiemelésének opciója javult egy keveset: amikor beállítod a közönségedet, kiválaszthatod azokat, akik lájkolják az oldaladat és azokat, akiket meg akarsz célozni.
Ezzel nem csak ország, kor, nem, de érdeklődési körök szerint is targetálhatunk.
10. Hirdetések elhelyezése
A Facebook sokat javítgatott saját hirdetéskezelőjén mostanában. Egy nagyobb változás, hogy kicsivel több befolyásod lehet a hirdetések elhelyezésére. Eltávolíthatod a hírfolyamot vagy az oldalsávot:
Mostantól három opciód lehet ezt illetően:
- Hírfolyam és oldalsáv
- Csak hírfolyam
- Csak oldalsáv
Ez azt jelenti, hogy most már annyi kontrollt gyakorolhatsz így, mint amennyire a Power Editorben van lehetőséged? Nem.
A Power Editorben választhatod például a „csak mobil” és „csak asztali kliens” opciókat is. Még konkrét mobil eszközökre is targetálhatsz.