Manapság már minden valamirevaló cég képviseli magát az Instagramon, ahol posztokkal és sztorikkal egyszerűen és kreatívan tudunk kapcsolatba lépni a reménybeli vásárlókkal. Azonban akad számos olyan hiba, amelyeket komolyabb vállalatok is elkövetnek ezen a platformon.
Ezekből gyűjtött össze tizet a Your Marketing Lady nevű oldal, amik ha nem is mind végződnek tiltásban, jelentősen meggátolják az Instagram-oldalak fejlődését.
- Más tartalmának ellopása – ez nemcsak, hogy elég udvariatlan, hanem hosszabb távon is visszaüthet, akár jogi szinten.
- Kommentekben spammelni – tartalmatlan, átgondalatlan információk nagyüzemű közzététele kommentekként nemcsak, hogy a követőtábort nem gyarapítja, de tiltáshoz is vezethet.
- Rossz hashtagek használata a bioban – nem szabad túl általános hashtageket használni, azok megkomponálásakor fontos, hogy legyen a dolog mögött valamiféle stratégia.
- Nem optimalizálni a fiók nevét – fontos észben tartani, hogy olyan nevet válasszunk fiókunknak, amire könnyen rá lehet keresni és tisztán átadja a vállalat mibenlétét.
- Linkeket rakni a posztok alá – az Instagram felületén az ilyen linkekre nem lehet simán rákattintani, a felhasználók nagy része pedig nem fog bajlódni azzal, hogy ezeket a linkeket átmásolja a böngészőjébe.
- Gondolkodás nélkül követni a virális trendeket – ez hosszú távon biztos nem vezet sikerre. Lehet, hogy időlegesen növeli a követők számát, azonban az interakciók száma hosszú távon nem fog változni.
- Csak reklámozásra használni az Instagramot – a felület tökéletes arra, hogy bemutassuk a márkát a felhasználóknak, és közelebbről is megismertessük őket a termékekkel, azonban senki sem akar egy olyan fiókot követni, ami csak és kizárólag reklámokat tartalmaz.
- Stratégia hiánya – az oldal üzemeltetése közben minden egyes ponton át kell gondolni, mik a hosszabb távú tervek, célok a platformon.
- A képaláírások ellenőrzésének kihagyása – fontos, hogy folyamatosan ellenőrizzük, milyen szövegekkel osztunk meg képeket, videókat, illetve hogy azokban nincs helyesírási hiba. Mindenkivel megeshet, hogy hibázik, így megéri mindent legalább kétszer átolvasni.
- A privát üzenetek alulhasználata – ezt a funkciót kevés vállalat veszi annyira igénybe, hogy teljesen kihasználja az általa nyújtott lehetőségeket, viszont a potenciális vásárlók számára ez egy elképesztően hasznos opció.
Forrás: Social Media Today