A közösségi marketingesek számára a tartalommegosztás egy soha véget nem érő feladat, amely napi rendszerességgel kívánja meg azt, hogy friss, fogyasztható információkat biztosítsanak a rajongóiknak és a követőiknek. A kihívás benne a megfelelő mennyiségű, jó minőségű anyagok megtalálása, amelyek kielégíti az igényeiket. A Practical Ecommerce 10 oldalt gyűjtött össze, amelyek ilyen tartalmakkal szolgálnak és könnyebbé teszik a közösségi média marketingesek életét.

1. Mention

mention

Adj meg kulcsszavakat a Mention oldalán és email értesítéseket kapsz, minden egyes alkalommal, amikor azokat használják bárhol a weben! A Mention olyan, mint egy szteroidokkal felturbózott Google Alerts. A feliratkozók közösségi fiókokat is köthetnek az értesítésekhez és reagálhatnak azokra anélkül, hogy elhagynák az alkalmazást. Retweetelhetik a „megemlítést” (mention), vagy lájkolhatják és meg is oszthatják közvetlenül Facebookon, elküldhetik emailben vagy ha van Buffer fiókjuk, oda is továbbíthatják későbbi posztolás céljából.

A Mention asztali és mobil verzióban is elérhető. Az ingyenes változatában egy felhasználó egy értesítést állíthat be, a prémimum pedig havi 10 dollárnál [2200 Ft] kezdődik.

2. Feedly

feedly

A Feedly az egyik legnépszerűbb RSS olvasó. A Google Reader megszűnése óta az RSS olvasók között a Feedly került az első helyre. A felhasználók menedzselhetik az RSS hírfolyamokat, amelyek a követett oldalakhoz tartoznak, valamint releváns hashtagek segítségével témákra is kereshetnek.

A Feedly alapcsomagja ingyenes, a profiért már havi 5 dollárt [~1100 Ft] kell fizetni, amely többek között integrációt biztosít a LinkedIn, az Evernote, a HootSuite, a Pocket és más oldalak szolgáltatásaival. Ezen kívül mobil verzió is elérhető.

3. Pocket

pocket

A Pocket azokat a tartalmakat menti el, amelyeket később szeretnék elolvasni vagy megtekinteni. Nem annyira a megtalálásukban segít, hanem inkább a tárolásukban. Menthetsz vele cikkeket, videókat és más médiaformátumokat is közvetlenül a böngésződből vagy olyan applikációkból, mint a Twitter, a Flipboard, a Pulse és a Zite.  Amit pedig a Pocketba mentesz, meg is osztható Facebookon, Twitteren vagy a Buffer alkalmazásával.

4. Topsy

topsy

A Topsy egy valós idejű keresőmotor, amely a közösségi média platformokba ássa le magát információkat kutatva, kulcsszavak használatával. Kategorizálva is lehet keresni linkek, tweetek, fotók, videók és véleményvezérek szerint. Relevancia és a posztolás dátuma szerint is lehet rangsorolni.

A Topsy közösségi analitikát is szolgáltat megmutatva a kereséskor használt hashtag alapján az adott nap tweetjeinek számát, továbbá a közösségi trendeket is leköveti, jelezve, melyek a legnépszerűbb témák, azaz miről beszélnek a legtöbben az ismert platformokon.

5. BrainyQuote

brainyquote

A BrainyQuote egy népszerű forrás, ha híres szerzők idézeteit keresed. A felhasználók tematizálva is böngészhetnek, például az „inspiráló”, a „vicces” és „családi” kategóriákban, vagy egyszerűen a szerzők neve szerint. A képes idézetek szintén elérhetőek és megoszthatóak Facebookon, Twitteren vagy Pinteresten.

6. Scoop.it

scoopit

A Scoop.it egy tartalomszűrő platform egy igen komoly ajánlási motorral kiegészítve. A Scoop.it elsődleges felhasználói maguk is publikálnak, akik megszűrik a tartalmakat az adott témákban. Ugyanakkor a motor, amelyek ajánlásokat tesz egyes tartalmakra, szintén remek forrás – bárki, aki a közösségi médiában dolgozik, jó hasznát veheti.

Adj meg egy kulcsszót, amelyre a Scoop.it rákeres és kiad egy terjedelmes listát a megtalált forrásokról beleértve a Google (blogok, hírek és videó), Twitter, YouTube, SlideShare és egyéb oldalak találatait is!

7. SlideShare

slideshare

A SlideShare platformján prezentációkat, PDF-eket, infografikákat, dokumentumokat találunk. A világ legnagyobb közössége gyűlt itt össze, amely szakmai tartalmakkal foglalkozik. Az oldal lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy feltöltsék és megosszák ezeket, a SlideShare kezdőoldalán pedig a legnépszerűbbeket találhatjuk meg, valamint téma szerint kategorizálva is kereshetünk.

8. YouTube

youtube

A YouTube az elsődleges hely, ahol informatív és szórakoztató videókat kereshetsz, bármilyen témában. Hasonló oldalak még a Vimeo, a Daily Motion és a Blip.tv.

9. Visual.ly

visually

A Visual.ly a létező összes témában készült infografikák gyűjtőhelye. Tudjuk, hogy ez a formátum most igen népszerű közösségi média tartalomnak számít, a Visual.ly-t pedig képzeld el a piacként, ahol megtalálhatod azokat. A teljes adatbázis egyébként videókat is tartalmaz, a témák pedig az üzletitől, az ételen, a humoroson és a „how-to” kategórián át az utazásig mindent lefednek.

10. SmartBrief

smartbrief

A SmartBrief hírlevelek az aktuális üzletági hírek összefoglalóit tartalmazzák. A feliratkozás ingyenes – a szolgáltatást több, mint 100 egyesülettel, társasággal, non-profit és más cégekkel partnerségben biztosítják. Ez a forrás inkább B-to-B és nem B-to-C cégek számára relelváns.

Bónusz: közösségi hálók

A közösségi hálók maguk is aranybányát jelentenek az elérhető információk szempontjából. A Pinterest például gazdag vizuális tartalmakban, amelyek ismét kitűzhetők vagy megoszthatók más közösségi oldalakon. A Facebook oldal adminok lájkolhatnak más oldalakat és közzé tehetik azokat saját idővonalaikon. Hasonlóképpen, a kereskedők retweetelhetik azok posztjait, akiket követnek. A Twitter listák szintén értékes források. Hozd létre a követőid listáját érdeklődési köröknek megfelelően!