Az emberek a hírfolyamban töltik legtöbb idejüket Facebookon, egészen pontosan 40 százalékát. A Facebook elköteleződési értéked növelésével (azaz a rajongók száma, akik elkötelezettek az oldalad iránt), nagyobb esélye lesz annak is, hogy a tartalmad felbukkan a felhasználók hírfolyamában. Ha az emberek idejük 40 százalékát töltik itt, akkor növekszik majd az üzleted láthatósága is – írja a Business2Community.

Na, de hogyan is kezdj hozzá? Először is ne csinálj semmit, ami kockáztatja a rajongói elköteleződést és sajnos, erre több lehetőséged is van. Itt egy lista a 10 leggyakoribb hibáról:

1. Túl hosszú posztok írása

A Facebook hírfolyam igen zsúfolt. Írj rövid állapotfrissítéseket, hogy felkeltsd a rajongók figyelmét! Ez nehéz lehet, de próbálj meg körülbelül 100 karakternyi bejegyzéseket írni, és ha mégis muszáj többet, ne lépd túl a 250 karaktert!

10-Mistakes-image-600x187

2. Elfelejted az egyszerűséget

Túl hosszú, nehezen megválaszolható, túl sok gondolkodást igénylő kérdésekkel elfordítod magadtól az embereket. Úgy növeld az elköteleződést, hogy több válaszlehetőséget biztosító kérdéseket teszel fel, igen – nem kérdéseket, vagy csak kérdd meg a rajongókat, hogy bizonyos számú szó használatával válaszoljanak. Ha odaírod, hogy „X szót vagy még kevesebbet használjatok…” egy kérdés végére, a rajongók kevésbé lesznek megfélemlítve és szívesebben osztják meg a véleményüket.

10-Mistakes-image-2-389x600

3. Értékes Facebook órákban posztolsz

Üzlettől függően változó lehet, hogy mikor a legjobb Facebookon posztolni, de nem árt emlékezni a hírfolyam versenyre. Már tudod, hogy itt milyen nehéz megtartani valaki figyelmét és kitűnni a tömegből. Ha a legzűrösebb órákban posztolsz, még nagyobb akadályokat állítasz magad elé. TV főműsoridőben például a rajongóid kedvenc TV sorozataival, a barátaikkal vagy az általuk szeretett és követett márkákkal versengesz a figyelemért. Azzal növelheted az elköteleződésüket, ha nem a legforgalmasabb órákban posztolsz.

4. Nem mondod meg a rajongóknak, hogy mit akarsz tőlük

Ne félj kifejezetten hozzájuk fordulni az elköteleződéséért! Egy Facebook „call-to-action”, amely arra kéri a rajongókat, hogy lájkoljanak, osszanak meg valamit, válaszoljanak igennel vagy nemmel, 48 százalékos átlagos növekedést érhet el az elkötelezettség tekintetében. Ha autentikus és a márkádhoz kapcsolódó tartalmat hozol létre, valóságosabbá és kevésbé tolakodóvá teszed a marketing stratégiádat.

5. Olyan tartalmat osztasz meg, aminek semmi köze az üzletedhez

Ha megosztod egy vicces cica képét, talán növelheted az elköteleződés mértékét, de valószínű, hogy nagyobb arányban kapsz majd negatív visszajelzéseket is (amikor a rajongók elrejtik vagy spamként jelentik be a posztot a hírfolyamban). Ez rontja az oldalad tartalmának teljesítményét a Facebook hírfolyam algoritmusa alapján. Ha találsz egy humoros tartalmat, amit mindenképpen szeretnél megosztani, egyszerűen találd ki, hogyan kapcsolhatod az üzletedhez. Itt egy példa erre:

10-Mistakes-image-3

6. Nem közösségi témákat akarsz megvitatni a közösségi médiában

Bármennyire is szeretnél válaszokat kiváltani a rajongóidból, jobb, ha távol tartod magad a politikától, a káromkodástól, a túlzottan személyes témáktól, a panaszkodástól és a sértő tartalmak posztolásától. A pozitív tartalmak egyébként is több lájkot kapnak Facebookon, mint a negatívak. Mindig megvan a lehetőséged, hogy egy könnyedebb vitát generálj és beszélgetésre bírd a rajongóidat, de ragaszkodj a barátságos, pozitív tartalomhoz!

7. Hagyományos marketingként kezeld a tartalmadat

A közösségi média marketing különbözik a hagyományostól. A tradicionális promotálásról, az információ nyomatékos célba juttatásáról szól, míg előbbi az aktuális ügyfelek visszahúzásáról és hűségük növeléséről. A Facebook egy kétirányú dialógus, nem egyirányú út. Hozd ki a legtöbbet ebből a beszélgetésből odafigyeléssel, válaszadással és kérdések feltevésével. Minél autentikusabb vagy, annál több kapcsolatot fogsz építeni és annál több rajongód fog elköteleződni feléd.

8. Túlzottan az eladásra fókuszálsz

Az egyének arra használják a Facebookot, hogy kapcsolatba és interakcióba lépjenek másokkal. Ezért úgy kell érezniük, hogy a te Facebook oldalad is a barátjuk. Használj beszélgetős hangnemet, mesélj történeteket, hallgasd meg őket és adj nekik válaszokat, hogy elköteleződjenek az oldaladdal! És ne feledd a 80/20-as szabályt! A posztolt tartalmaid 80 százaléka legyen szórakoztató vagy segítőkész és 20 százaléka legyen használható promócióra és tartalom eladására.

HiRes-434x600

9. Nem konzisztensek a posztjaid

Ha túl gyakran vagy rendszertelenül posztolsz, ez meglátszik az elköteleződési rátádon is. Tűzz ki egy elérhető célt a hetente posztolandó bejegyzések számát illetően! Amennyiben tartod magad a beosztáshoz, rendszeres elköteleződést fogsz generálni (a Facebook hírfolyam algoritmusa szereti ezt). Könnyű elfelejteni, hol tartottál és kihagyni egy posztot, ha viszont a Facebook Scheduler szolgáltatását használod, javíthatsz az esélyeiden.

10. Mindig ugyanazt a típusú tartalmat (linkeket) posztolsz

A képek figyelemfelkeltőbbek a hírfolyamban és nagyszerűen működnek az elköteleződés generálásakor, leginkább megosztások és lájkok útján. Könnyen elmesélhetsz egy történetet az üzletedről képekkel vagy, hogy felhívd a figyelmet egy eseményre, esetleg megmutasd egy termékedet. Ha beszélgetést akarsz indítani, a csak szöveges posztok kapják a legtöbb kommentet. Ha pedig variálod a posztok típusait, amelyeket megosztasz, friss marad a tartalmad és felpörgetheted az elköteleződési rátádat.

Ha a Facebook elköteleződésről van szó, sok kis üzlet túlbecsüli azt, amire szükség van a sikerhez. Ne a nagy márkákhoz hasonlítsd magadat! Nagy kihívás több száz lájkot megszerezni. Csakis önmagadhoz mérd magadat! Ha havonta 5 százalékkal növeled a rajongói elkötelezettségedet, máris sikeres vagy!