Miért növekszik folyamatosan az aktív felhasználói bázisa az olyan platformoknak, mint a Google kereső, a YouTube és a Google+? A válasz egyszerű: mindegyik jó felhasználói élményt biztosít – írja a JeffBullas.com.
A Google rengeteg hasznos eszközt és forrást ad a felhasználók és digitális hirdetők kezébe, akik szeretnék az összes platformból a lehető legtöbbet kihozni és maximalizálni az online marketing kampányok sikerét.
1. Google Trends
A megoldások, termékek és szolgáltatások mind fejlődnek és a keresések is, amelyeket a megtalálásukra indítanak az emberek. A Google Trends egy fantasztikus és ingyenes eszköz, amely betekintést biztosít a keresési trendekbe, ami a kulcsszavakat és a keresési kifejezéseket illeti. Ez a robusztus eszköz létrehozza a releváns, népszerű keresések, kifejezések és regionális érdeklődési körök listáját a kulcskifejezésidre nézve. A digitális hirdetők hasznosíthatják ezt az eszközt, hogy asszisztáljon nekik a kulcsszavas kutatásában.
2. Strukturált adatokat tesztelő eszköz
Ez a hasznos eszköz gyors módszert biztosít ahhoz, hogy megnézd azon strukturált adatok előzetesét, amelyet a Google az általad tesztelt weboldalból nyer ki. Specifikus sémákra is hoz példákat, amely nagyszerű forrás lehet azoknak a digitális hirdetőknek, akik számára új a mikro adat fogalma. Miközben a Google szerzőség felhasználása és implementációja egyre nő, ez az eszköz a sztenderd annak felfedezésében, hogy a szerző és a publikáló jelölése engedélyezett-e a weboldalon.
3. Strukturált adatok megjelölését végző eszköz
Ez a hihetetlenül egyszerűen használható eszköz lehetővé teszi, hogy gyorsan megjelöld a tartalmakat, valamint HTML tageket és attribútumokat adj hozzá a honlapod oldalaihoz. Egyre mélyebbre ássuk magunkat a szemantikus webbe, így a megfelelő oldalmegjelölés kulcsfontosságú elemmé válik abban, hogy a keresőmotorok megértsék egy weboldal tartalmát. Mindez megváltoztatja azt is, ahogyan az információ megjelenik a Google találait oldalain.
4. Google URL rövidítő
Hasonlóan a többi ingyenes URL rövidítőhöz, a Google saját verziója is nagyszerűen használható a túl hosszú URL címek rövidítésére, ami a megosztásukat is megkönnyíti. A Google terméke egy QR kódot is biztosít, valamint kattintási analitikát, hivatkozási és böngésző adatokat is, ami nagyszerűen használható a megosztott tartalom tevékenységének mérésére.
5. IP cím-tartományt rendező eszköz
Ez az eszköz arra való, hogy megszűrjünk IP címeket a Google Analytics profilunkban. Könnyen használható: csak be kell gépelni az első és utolsó IP címet a tartományban, majd kattintani a „Generate RegEx” gombra! Ezután kapunk egy RegEx karaktersorozatot, amit hozzá kell adni egy szűrőhöz a Google Analyticsben.
6. URL építő
Ez az ingyenes eszköz remekül használható a forgalom szegmentálására a Google Analyticsben az URL-ek kampányváltozóinak tagelésével. Használd ezt, hogy megtudd, mely kampányok, források és médiumok biztosítják a legértékesebb forgalmat!
7. Webmestereszközök
Ez a robusztus eszköz részletes adatokat közül arról, hogy a Googlebot miként térképez fel és indexel egy weboldalt és lényeges minden webmester számára, aki javítani szeretné a honlapjai teljesítményét és láthatóságát a Google organikus keresési találataiban.
8. Google Analytics
Egy ingyenes analitikai eszköz, amely megmutatja, hány látogató lép interakcióba a weboldaladdal, emellett méri a kampányaid teljesítményét. Folyamatosan frissül, hogy a felhasználókat és a webmestereket értékes látogatói és egyéb adatokkal lássa el, ami miatt nem véletlen, hogy több, mint 10 millió weboldalra telepítették már.
9. YouTube Analytics
A YouTube Analytics a videó marketingesek számára ad használható adatokat a trendekről, mutatókról, a forgalom forrásairól és a nézők demográfiai jellemzőiről.
10. Szerzői statisztikák
Ezekhez úgy tudsz hozzáférni, ha a személyes Webmestereszközök fiókodba belépsz, majd a „Labs” alatt az „Author Stats” szekcióba mész. Ez a nagyszerű eszköz organikus keresési adatokat biztosít a tartalmad számára, amelynél te vagy az engedélyezett szerző. Ezek a statisztikák hasonlóak azokhoz az organikus keresési adatokhoz, amelyeket a Webmestereszközök „Search Queries” beszámolójában láthatsz, amelyben a benyomások, kattintások, az átkattintási arány és az átlagos rangsorbeli pozíció kerülnek összefoglalásra.
Az „Author stats” fiókodban valószínűleg látni fogod az összes tartalmat, ahol sikeresen implementáltad a szerzőségi megjelölést és azon posztok esetében, amelyeket megosztottál a Google+-on. YouTube videók is feltűnhetnek, amelyeket valaki feltöltött és publikusan osztott meg a személyes, engedélyezett csatornádon.