Havonta vagy csak évente egyszer változtatod a Facebook borítóképedet? Ez az a területed Facebookon, ahol érdemes jó minőségű képeket bevetned és helyet adnod a „call-to-action” felhívásoknak vagy, hogy hasznos információkat szolgáltass a rajongóidnak. A Social Media Examiner gyűjteményéből most 10 borítóképet hoztunk el Neked, amelyek ötletet szolgáltathatnak annak kitalálásához, mihez kezdj a sajátoddal!

1. Kapd el az ünnepi hangulatot!

Változtasd a borítóképedet az ünnepek és az évszakok múlásával! Nincs is ennél könnyebb: kísérletezz a szezon színeivel, használj faleveleket vagy hópelyheket, és így tovább!

A Pep Boys autós cég egy szimpla és ünnepi borítóképpel köszöntötte a telet (hasonlót könnyű lehet készíteni például a PicMonkey vagy a Canva segítségével):

jb-pep-boys

Az Edible Arrangements pedig így kívánt boldog Valentin napot:

jb-edible-arrangements

2. Promotáld a trendeket!

Ha kereskedő vagy, használd arra a borítóképedet, hogy az iparágad trendjeiről beszélsz és bemutatod az új termékeidet!

A PiperLime cipőcég ezt remekül csinálja. Itt egy borítóképük, amely egy új trendet jelent be: a csíkokat.

jb-piper-lime

3. Vezesd a rajongókat egy alkalmazáshoz!

Ha egy új alkalmazást indítasz, az egyik legjobb módja a promotálásának, ha az érdekében frissíted a borítóképedet. A fotón nyilakat és más illusztrációkat is használhatsz, hogy pontosan rámutass a megfelelő fülre vagy tabra az oldaladon.

Jon Loomer Facebook szakértő pont így hívta fel a figyelmet új e-könyvére:

jb-jon-loomer

4. Mutasd meg az új termékeket!

Ha a céged termékalapú, a borítóképeden mutasd meg az új vagy szezonális termékeidet! A fotón szereplő szöveg legyen releváns és informális, például a dátum, amikortól megvásárolható az adott termék vagy írj néhány szót, amely leírja azt!

Az Ampersand Design Studio nevű dizájnbolt egy új mintakollekciót mutat meg a vevőknek:

jb-ampersand-design-studio

5. Keltsd fel az étvágyukat!

Ha éttermed van, kiszállító céged vagy valamiképpen ebben az üzletágban mozogsz, nincs, ami jobban beválna egy étvágygerjesztő borítóképnél. Ahogyan változnak az évszakok, sok helyen változik a menü is. Ezt a lehetőséget pedig ki lehet használni a borítóképen is: jelenítsd meg, hogyan frissült a menüd!

A népszerű olasz étterem, az Olive Garden gyakran tesz így:

jb-olive-garden

6. Hirdesd a hashtagedet!

A Facebook már támogatja a hashtageket és néhány márka nagy sikereket ért el a funkcióval. Nagy előny ugyanis, hogy a segítségükkel követni tudják a rajongóik beszélgetéseit, amelyet az üzletükről folytatnak. A hashtagedet diszkréten szerepeltetheted a borítóképed jobb alsó sarkában vagy akár lehet központi helyen is.

A Frends fejhallgatókat forgalmazó cég augusztusi borítóképén ez utóbbi történt, hiszen egy nyári játékra hívták fel a figyelmet, amelyet szerveztek:

jb-frends

7. Promotálj exkluzív Facebook lehetőségeket!

A felhasználók 42%-a azért lájkol egy márkát Facebookon, hogy kuponhoz vagy kedvezményhez jusson (egy 2013-as Syncapse tanulmány szerint). Add meg nekik, amit akarnak! Hirdess exkluzív Facebook promóciókat a rajongóknak, hogy így ösztönözd a felhasználókat az oldalad lájkolására!

A csak rajongóknak szóló kedvezményeket promotálhatod a borítóképeden, ahogyan azt a Utahban található étterem, a Riverhorse on Main is tette (igen egyértelműen):

jb-riverhorse-on-main

8. Ünnepeld meg a mérföldköveket!

Az üzletek imádják megünnepelni, amikor fontos lájkmennyiséghez vagy egy évfordulóhoz jutnak Facebookon. Ilyenkor használj egy borítóképet, ahol köszöneted mondasz a rajongóknak vagy szórakozz egy kicsit a dizájnnal!

A C. Wonder ruházati márka októberben ünnepelte a születésnapját egy aranyos, konfettis borítóképpel:

jb-c-wonder

9. Hozd a lájkokat, megosztásokat, kommenteket!

Melyik érdekel a legjobban? Bármi is legyen a célod, a borítóképeddel ösztönözheted a embereket! Ha azt akarod, hogy a Facebook rajongóid megnézzék a weboldaladat, mert éppen kiárusítást tartasz, tedd a honlap URL címét a borítóképre! Ha azt szeretnéd, hogy többen iratkozzanak fel a hírleveledre, vezesd őket a borítóképről a hírlevél feliratkozást lehetővé tevő alkalmazáshoz!

Ha pedig csak a lájkokat pörgetnéd fel, készíts egy olyan borítóképet, mint amilyet a Braid Creative & Consulting ügynökség – egy nyíl mutat a lájk gombhoz:

jb-braid-creative-consulting

10. Ösztönözz cselekvésre!

A borítókép hatékony eszköz lehet a rajongók motiválására. Ha van offline üzleted, hirdetheted a boltodban szervezett különleges eseményeket, különlegességeket vagy új termékeket, hogy az üzlet meglátogatására ösztönözd őket.

Az online vállalkozások is alkalmazhatják így a borítóképet, hogy megmutassák a vevőknek az új termékeket és felhívják a figyelmet a speciális ajánlatokra.

Az alábbi példában a Travelocity utazási iroda borítóképe látható, amely inspiráló útifotókat használ, valamint néhány call-to-action felhívást. A kis nyíllal a megfelelő alkalmazáshoz irányítják a rajongókat, a kampányuk webloldalának URL-jét pedig szintén beépítették a borítókép dizájnjába.

jb-travelocity