A kapcsolatfelvételi űrlapok megkönnyíthetik – vagy épp megnehezíthetik a látogatók dolgát. Az űrlap felépítésekor nagyon fontos, hogy a felhasználónak azt sugallják, kérdezzen bátran, segíteni fogunk neki! Az űrlap legyen egyszerű, könnyen elérhető, és minden tekintetben egyértelmű, és az sem árt, ha kicsit kitűnik a tömegből. Lássunk alább 10, az átlagosnál jobban sikerült online űrlapot, melyet a practicalecommerce.com szedett össze a számunkra!
Ők egy egyszerű, de kedves módszert választottak: űrlapuk ugyanis egy képeslap formájában ölt testet, ezzel is személyesebbé téve a kapcsolatfelvételt.
Ők szintén egy látványos, modern, baráti színekben pompázó képeslapot választottak, szintén ügyes kiegészítő elemekkel tarkítva, hogy az egész kerek legyen.
A Beakable is egy offline postai elemmel kívánta személyesebbé tenni kapcsolatfelvételi űrlapját, egy bélelt borítékot és egy abból kikandikáló jegyzetlapot választottak.
Szintén képeslappal operálnak, azzal a különbséggel, hogy az oldal tetején megjelenő tájékoztató szövegbe ügyesen belecsempészték a „Rólunk” oldal linkjét, valamint közvetlen elérést biztosítottak e-mail fiókjukhoz is.
A cég nem csak a kapcsolat menüpont alatt biztosítja a könnyű kapcsolatbalépést, de a weboldal láblécébe is beépített egy egyszerűsített változatot.
A Justdot egy nagyon egyszerű megoldást választott: az űrlap oldala nem csupán a teljes weboldal navigációt tartalmazza az oldal tetején, de az űrlaptól balra, a dizájnba tökéletesen illeszkedve feltünteti telefonszámát, e-mailcímét, és üzletük címét is.
A vállalat popup megoldást választott: a felugró ablak azonban nem csak online kapcsolatfelvételre szolgál, de mindjárt továbbvisz egy Google térképre is, valamint tartalmazza a cég telefonszámát és címét.
Egy standard űrlap, de mégsem olyan egyszerű: egy Doodle szekcióval egészül ki, így a felhasználó nem csupán írásos üzenetet, de akár egy rajzocskát is hagyhat az ügyfélszolgálat részére.
A mókás űrlapot sárga jegyzetfüzet lapjai dobják fel jobboldalt, miközben baloldalt továbbra is jól láthatóan érhetőek el a további menüpontok. Az egész űrlap aloldal remekül illeszkedik a weboldal többi részébe.
Ismét egy kreatív módszer: szövegbuborékot használnak, melyet egy fotóhoz illesztettek. A kontakt oldal tartalmazza a cég Facebook, Twitter és Google+ elérését is, valamint egy RSS feed-et.
Végezetül néhány jó tanács, hogy Te is kifogástalan űrlappal fogadhasd látogatóidat:
Az aloldal neve mindenképp „kapcsolat” vagy „írj nekünk!” legyen, vagy valami ehhez hasonló, a felhasználók ugyanis direkt ezeket a feliratokat keresik menüpontjaid között. Ha ezt az oldalt csak a Rólunk részből vagy a láblécből teszed elérhetővé, nehezen fogják megtalálni.
Minden fontos információt tartalmazzon! Ne csupán egy üres űrlapot adj nekik, de gondoskodj arról, hogy más csatornán is felvehessék veled a kapcsolatot: adj közvetlen e-mailcímet, irányítsd őket közösségi média csatornáidra, és egy telefonszám is jól jöhet. Adj minél több opciót arra nézve, hogy hogyan lépjenek veled érintkezésbe.
Gondoskodj arról, hogy ez az oldal nagyon könnyen megtalálható legyen. Igyekezz elkerülni benne azokat az elemeket, amiknek a megjelenítéséhez speciális programok szükségesek, lehetőleg ne használj például Flash-t, de popup-ot se feltétlenül, hiszen így azok a látogatók, akiknek a beállításai ezt nem engedik, nem tudnak érintkezésbe lépni veled.
Te melyikre szavazol? Hasznát veszed a hasonló űrlapoknak?