A közösségi média gyorsabban változik, mint valaha – ez persze olyan tény, amit már mindenki ismer. Ha pedig az üzleted közösségi média jelenlétét is kezeled, hasznos lehet megtudnod, melyek a legmeglepőbb statisztikák idén. A The Next Web listájára 10 ilyen került fel, melyek hatására újragondolhatod azt, ahogyan a közösségi média felé közelítesz.
1. A leggyorsabban növekvő demográfiai csoport a Twitteren az 55-64 éves korosztály.
- Ez a korosztály 79 százalékot nőtt 2010 óta.
- A 45-54 éves korosztály növekszik a leggyorsabban Facebookon és Google+-on is.
- A Facebook esetében ez a csoport 46 százalékot ugrott.
- A Google+ esetében pedig 56 százalékot.
Elég sokatmondóak ezek a számok ahhoz az előzetes elgondoláshoz képest, miszerint a közösségi média „csak a tinédzsereknek való”. Ezek a statisztikák egyértelműen arra mutatnak, hogy fontos rendelkezni egy közösségi média stratégiával, ha ezek a korosztályok beletartoznak a célközönséged halmazába.
Gondold újra: Tartsd észben az idősebb felhasználókat is a közösségi média alkalmazásakor, ezen a három platformon! A korunk változást jelent az ízlésünkben és az érdeklődésükben, ezért ha csak a fiatalokra koncentrálsz a tartalmak posztolásakor, egy fontos demográfiai csoportról feledkezhetsz meg.
2. 189 millió Facebookozó „csak mobil” felhasználó.
Nem csak, hogy több millió Facebook felhasználó van, aki nem számítógépről vagy laptopról lép be a felületre, de e mellett a mobil felhasználás a Facebook hirdetési bevételeinek 30 százalékát generálja. Ez 7 százalékos növekedés 2012 végéhez képest.
Gondold újra: Valószínűleg több felhasználó van, aki mobil eszközökről lép be a Facebookra, mint amennyire gondoltál. Érdemes átgondolni posztolás előtt, hogyan jelennek meg a tartalmaid mobil eszközökön és kisebb képernyőkön különösen, ha a célpiacodat teljes mértékben mobil felhasználók teszik ki. Bizonyosodj meg róla, hogy a mobilról történő tartalommegosztás a közösségi médiában még egyértelműbb!
3. A YouTube több amerikai felnőttet ér el 18-34 év között, mint bármely TV hálózat.
Azt gondoltad, hogy a legjobb csatorna a tömegek elérésre a TV? Nos, ha 18-34 éveseket szeretnéd megcélozni az USA-ban, több szerencsével fogsz járni a YouTube-on keresztül. Természetesen egyetlen videó nem fog feltétlenül több nézőt elérni, mint amennyire egy kábel hálózat képes, de kihasználni egy ilyen széles felhasználó bázissal bíró platformot, logikus lépés.
Gondold újra: Ha eddig nem foglalkoztál videókkal a stratégiádban, most itt az ideje. Kezd kicsiben, egyszerű, 5 perces videókkal, amelyekben elmagyarázod mivel foglalkozik a céged vagy mutasd be a csapatodat!
4. Minden másodpercben 2 új tag csatlakozik a LinkedInhez.
A LinkedIn, a profik közösségi hálózata, minden másodpercben növekszik. A csoportoktól kezdve a blogokon át az álláshirdetésekig, ez a platform gazdag lelőhelye információknak és szakmabeliek társalgásának, akik kapcsolatba akarnak lépni egymással az iparágukban.
Gondold újra: Egyértelműen megéri odafigyelni a LinkedInre! Még pontosabban fogalmazva, ez az a hely, amire az új felhasználók miatt akarsz fókuszálni. Ha a csoportod vagy a közönséged egy nagyszerű információforrássá válik, valamint egy olyan térré, ahol szívesen fogadják az újakat, az segíthet a legtöbbet kihoznod a növekvő felhasználói bázisból.
Ne felejts el következetesen posztolni a céged LinkedIn oldaláról és a profilodról például a tartalmak időzítésével!
5. A közösségi média megelőzte a pornográfiát a weben elsődleges tevékenységként.
Mind tudjuk, hogy a közösségi média népszerű, de miért is? Úgy tűnik, ez a leggyakoribb dolog, amivel online foglakozunk. Ezért ha legközelebb egy cica és egy dinnye harcát bemutató videót nézel Facebookon, legalább vigasztalhatod magad azzal, hogy a legtöbb internetező szintén valami hasonlót csinál.
A közösségi média nagyobb súlyt nyom a latban, mint valaha. Egyértelmű, hogy ez nem csak egy hóbort vagy egy fázis. Szokásunkká vált, miközben újabb platformok jelennek meg és fejlődnek.
Gondold újra: Ha időt és energiát fektetsz a közösségi média stratégiádba ezen statisztikák fényében, biztosan megéri. Ha eddig még nem vetted komolyan, mostantól elkezdhetsz kicsit több időt szánni rá!
6. LinkedInen kevesebb az aktív felhasználó, mint Pinteresten, Google+-on, Twitteren és Facebookon.
Bár a LinkedIn gyorsan bővül új felhasználókkal, az aktívak száma alacsonyabb, mint a többi közösségi hálózatban. Tehát többen regisztrálnak, de nem vesznek részt benne. Ez azt jelenti, hogy a részvételt megcélzó tartalmak nem fognak olyan jól teljesíteni itt, például a versenyek vagy kérdőívek, mint Facebookon vagy Twitteren.
Gondold újra: Ha azt reméled, több embert vonhatsz be a beszélgetésbe, gondolkozz el azon, melyik a legjobb platform erre. Elnézve a legutóbbi Twitter és Facebook statisztikákat, ezek az oldalak jobban teljesíthetnek egy verseny vagy egy kérdőív szempontjából, míg a passzív tartalmak, mint a blog posztok, alkalmasabbak a LinkedIn közönséged számára.
7. A piaci szereplők 93 százaléka üzleti célokra használja a közösségi médiát.
Azaz mindössze 7 százalékuk nem használja az üzlete megtámogatására. Ez azt jelenti, hogy sokan részesei a közösségi médiának és foglalkoznak erre szabott stratégiával. Egyre gyakoribbá válik, hogy a közösségi médiát beépítik a teljes marketing költségvetésbe vagy stratégiába ellentétben a korábbiakkal, amikor még kívülálló volt és senki sem akart időt vagy pénzt fecsérelni rá.
Gondold újra: Ha azzal küzdesz, hogy működésre bírd a stratégiádat, vagy csak tanácsra van szükséged, nem kell egyedül csinálnod. Ha ez a 93 százalék szintén üzleti célokra használja a közösségi médiát, valószínűleg találhatsz valakit, aki segítő kezet ad. Plusz rengeteg blog, videó és egyéb tartalom van, amelyek segíthetnek. Emellett találd meg a megfelelő közösségi média menedzsment eszközt, hogy a topon maradhass!
8. A 18-44 év közötti okostelefonosok 25%-a nem emlékszik az utolsó alkalomra, amikor nem volt vele a mobilja.
Egyértelmű, hogy a mobil egy egyre növekvő tér, amelyre oda kell figyelni. És mind hallottuk is a kliséket azokról az okostelefon tulajdonosokról, amik nem hajlandóak elengedni a telefonjukat, még öt percre sem. Nos, úgy tűnik, hogy ez nincs messze az igazságtól. Ha a 18-44 év közöttiek 25 százaléka nem emlékszik olyan alkalomra, amikor nem volt a keze ügyében a mobilja, feltehetőleg nagyon kevésszer van olyan, amikor nem csatlakoznak a webre valamilyen módon.
Gondold újra: Miközben bárkit bármikor el tudsz érni, hiszen szinte mindig velük van az okostelefonjuk, ez azt is jelenti, hogy életük bármely részét meg tudod szakítani. Ne felejtsd el: az, hogy folyton a zsebükben van a telefon, még nem jelenti, hogy mindig elérhetőek is!
9. Bár a szakértők 62 százaléka blogol vagy tervezi azt 2013-ban, az amerikai marketing cégeknek csak 9 százaléka alkalmaz teljes időben dolgozó bloggert.
A blogolás egy fontos fókuszpont azoknak, akik ki akarják használni a közösségi média és a tartalommarketing előnyeit. Ezek révén ugyanis kontrollálhatod a céged blogját, meghatározatod a hangnemét és használhatod a terméked eladására, megoszthatod a céges híreket és érdekes információkat biztosíthatsz a vásárlóidnak. Viszont miután a marketing cégeknek csupán 9 százaléka foglakoztat bloggereket teljes időben, a nyomás, hogy jó minőségű tartalmakat állítsanak elő, egyre nagyobb lesz.
A legtöbben azzal küzdenek, hogyan írjanak jó címeket a cikekknek, mikor a legalkalmasabb a posztok közzététele és még számos blogolással kapcsolatos kérdés szokott felmerülni a kezdetekkor.
(Természetesen nem minden marketinges dolgozik marketing cégnél, de a statisztikák így is elgondolkodtatóak – hány cég van bármely iparágban, amely megengedheti magának – vagy teheti már meg most is –, hogy felvegyen egy bloggert teljes munkaidőben?)
Gondold újra: Ha nincs még (vagy nem engedheted meg magadnak) teljes időben dolgozó bloggered, tudd, hogy kitalálni és követni egy tartalomstratégiát, ami következetes posztolással jár együtt, sok munkával jár majd a marketing csapatod számára és a céged egyéb tagjai számára. Működhet a dolog, csak fontos rájönni, milyen nagy feladat egy teljes idős tartalomstratégia futtatása egy teljes időben dolgozó tartalomkészítő nélkül.
10. A Facebook felhasználók 25%-a nem foglalkozik az adatvédelmi beállításokkal.
Sok hírt hallottunk már közösségi média cégekről és az adatvédelemről. Maga a Facebook is szerepelt már a hírekben ilyen ügyek kapcsán. Nemrég az Isntagramnál is volt szó a szolgáltatás használati feltételeinek változásáról, de legutóbb az NSA, az amerikai nemzetbiztonság ügynökség hírei szerint is tudatosabbá váltak az emberek online adatvédelmüket illetően.
Ennek ellenére a Velocity Digital arról számolt be, hogy a Facebook felhasználók 25 százaléka még csak rá sem néz az adatvédelmi beállításaira.
Gondold újra: Azt feltételezni, hogy minden ügyfeled hasonlóan gondolkozik, nagy hiba lenne. Különösen, ha mindezt arra alapozod, amit a hírekben hallottál vagy olvastál. Emlékezz, hogy a vásárlóidnak eltérői prioritásai lehetnek ahhoz képest, mint amit Te vársz!
A közösségi média stratégiád lényegét az adja, mik a céljaid és kiket célzol meg, de nem árthat figyelmet fordítani azokra a trendekre, amelyek éppen zajlanak a weben. Remélhetőleg ezek a statisztikák segíteni fognak azon trendek azonosításában, amelyek hatni fognak a stratégiádra és amelyek támogatást adnak a szükséges igazításokhoz is.